|
|
|
|---|---|
|
Jag har en E30 325 som är sänk. Jag vet inte hur mycket. Den som är kunnig kanske kan avgöra av en bild ? Länk Jag hade tänkt köpa ett par fälgar som är beg. Länk Skulle dessa passa? | |
|
Du ska inte sälja originalfälgarna isåfall? :) --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Citat: "något kantstötta" tycker det är de nästan runt om på den fälgen!=) Har för mig att du måste använda spacers, kanske blir för brett då så att det skrapar i? Annars tycker jag att du ska köra med orginalfälgarna på bilen. Passar bäst, men det är min åsikt! |
|
|
För 5000kr får du begagnade 17-fälgar i nyskick och med hyffsade däck! Kantstötta var ett understatement! Skulle tro att de är värda max 3000kr. Men jag skulle personligen ha letat upp andra fälgar som är fina, eller behållt de du redan har eftersom det är en av de snyggaste fälgarna till E30 enligt mitt tycke! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Anledning till att jag letar efter andra fälgar måste ju vara att jag inte tycker om de gamla.elller? De gamla är ej till salu. Men hittar ngn här ett par i nyskick med så pass bra däck så säg till. Hittar inga, inga snygga iallafall. Orkar inte hämta dem i Gävle heller. Malmö är 2 mil härifrån. Jag bryr mig inte så mycket om kantstötningen. Gav bud på 4000. Jag måste ändå köpa två nya bakdäck till 15"...går ju iallafall på 2500 - 3000. |
|
|
Eftersom du frågade om jag tyckte fälgarna passade din bil, skrev jag att jag tyckte att de du redan har passar bättre! Om du frågar får du vara beredd på att få ett svar på din fråga... Kan finnas mängder av anledningar till att man söker nya fälgar! (stulna, havererade, vill ha bredare däck.....) Personligen tycker jag att fälgar med stora kantstötningar bara signalerar en oförsiktig och slarvig bilägare. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
jag menade om de passade på bilen. Inte om de var snygga/fula. Alltså om bilen skulle gå att köra med om jag satte på dem. Visst signalerar det oförsiktighet. Jag hittar inga fälgar som är billigare. med däck. De flesta ligger ju runt 8000:- och det tycker jag är på tok för mycket att lägga på bilen. |
|
|
Det är bara att ha lite tålamod och leta vidare. Som en liten jämförelse så köpte jag nya 17" Mas Italy fälgar med nya Falken däck för 9200 i somras till bilen jag hade då. Det va från en firma så det det finns ingen anledning att pröjsa 8000 spänn för att par beggade. /Andreas |
|
|
Nä, sant. Men jag vill inte lägga 8 heller. runt 4 tusen är bra. |
|
|
På tok för mycket och betala 5000 tusen för dom där. För nya såna där fälgar ligger på 1400st om jag inte mins helt fel. Kompis gav runt 9000 tusen nån ting för nya däck och såna där fälgara av märket Tsw eller hur det nu stavas. Men han fick jävligt bra pis på volvos däckverkstad då åt sin Cosworth. Och det var 17 tummare .. Mvh __ bmw323.cbj.net |
|
|
Hittar ni några andra då? :) |
|
|
Fälgarna var sålda. damn it.! |
|
|
Länk dessa då? |
|
| Nja, de skulle inte jag sätta på en e30.. :) | |
|
behåll kryssekern på, tycker det är en jäkligt snygg fälg till alla bmw:s sen att det finns krysseker i 16, 17 å 18 tum gör inte saken sämre heller "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
Jag vill inte ha dom jag har nu...inte snygga. |
|
|
Vart blev inläggen av? Du som skrev om några fälgar till mig. Maila mig... |
|
|
Dom tog bort mitt inlägg pga dom tyckte att det skulle vara på autobörsen. Jag skulle aldrig sätta ut en annons på autobörsen pga att det skulle ringa alldeles för mycket kanske! Länk Länk |
|
|
Men någon skrev ett inlägg och la till en länk på ett par fälgar som låg på hög i ett förråd/garage? Vem var det? |
|
|
Det var jag. Kontakta mig för mer info. /Anton |
|
nizze1985 |
Men allvarligt, leta lite. Det kommer hela tiden nya annonser om 17" fälgar som passar e30 på blocket. Många är i bra skick med ett pris på runt 5000:- |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.