|
|
|
|---|---|
Sonybmw_87 |
jag undrar var man hittar detta på nfs.se har letat men hittar inget ska ge bort ett i julklapp tacksam för svar :-) |
|
Förstår att du inte hittar på nfs.se eftersom den sidan inte finns ;);). Om du menar nfs.nu så tror jag inte att de längre säljer M-emblem. Maila dem och fråga! info@nfs.nu I övrigt så är jag nyfiken på vad du har gjort med din bil för att få ut 150 hk ur den? Mvh, Kalle _____ Länk |
|
Sonybmw_87 |
# 3" tums avgas plus sport katys med 5" slutrör #bmc luftfilter # omp racing tändstift #trimm kamm # upphöjd tomgång till 1500-2000varv #planad topp # chippad (5hk) # 135-150 hk sagt på verkstad kan det stämma? annars är det nya kolvar och kanske (saab turbo) om det passar på gång' tacksam om du vet nåt mer som kan göra bilen snabbare. |
|
Ett M emblem koster 300:- på BMW vet jag i alla fall. Och jag tror också att dom slutat med dom på nfs.nu. Men som sagt, maila och kolla. Och en liten fråga, är inte 3" lite väl stort? Jag tvekar på att ha 3" på min bil. Men kul i alla fall med en trimmad 518. =) MVH Morgan. Länk |
|
|
Sony. Du kan skärma av luftfiltret om du inte redan gjort det. Så att det inte suger i sig varmluft. |
|
Sonybmw_87 |
funkar perfekt med 3" tum men kan bli slö på låga varv , men låter gött vid rejäl varvning :-) |
|
3" behövs nog inte ens vid 500hk! Skulle tro att 2" ger både bättre vrid, effekt och lägre ljud! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Sonybmw_87 |
detta är ett sätt att få bort det dåliga tickande ljudet som kommer då och då. |
|
Hej Sony! Jag skulle tippa att du snarare har 125-130 hk. Om du verkligen vill veta hur mycket pulver du har under huven rekomenderar jag en körning i rullande landsväg! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Sony: 135-150 hkr låter för otroligt med dom modifikationerna, planad topp ger ca en hästkraft, bmws original luftbox är väl dimensionerad så det gör knappt något med filtret, ger mest ljud tillsammans med timkam, väl avstämt avgas (2"-2½") och en mappning så har du ca 10-15 hkr till (mellan tumme och pekfinger) men tomgången förstår jag mig inte på, att du ska ha den så hög, okey, de minutrarna extra mer standard varvtal det tar att värma upp motorn är i princip förumbart... släng upp bilen i en bänk å bromsa den så får du den egentliga effekten "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
Sonybmw_87 |
okej tackar för tipsen ! hur mycket hk kan man få ur den 4cyl det bör väll vara 200hk?? |
|
Gamla M3 E30 hade 195hk ur 2.3 liter när den kom 238hk ur 2.5 liter när den lades ner, och då handlar det om en fyrventilsmotor byggd av BMW Motorsport. Inte många sugmotorer som slagit den litereffekten än idag. Att plocka 200hk ur 1.8 liters tvåventilad sugmotor är ganska extremt, däremot gissar jag att det inte är några problem vid turbokonvertering. Men det är ju inte det som är grejen. Huvudsaken är ju att du är nöjd med din bil och det verkar du vara. Vad är det förresten för trimkam du har? Funderar själv på att slänga i en 266 graders i min 318i, man behöver inte byta ventilfjädrar med den milda vinkeln nämligen och så är den inte svindyr heller. |
|
Sonybmw_87 |
jag vet inte ?? dom la i trimkamen vid en service som gjordes det gångna året men det går väll att kolla upp :-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.