|
|
|
|---|---|
|
tja! har funderat lite och undrar varför inte Z3 har någon e-kod som de flesta andra modeller har!? //Svebba BMW Z Power | |
| E36/7 tror jag mig ha läst nånstans? | |
|
Menar du E36/7 eller att det kan vara E36 eller E37? E36 är ju 3-serien. //Thorssa |
|
| Som jag skrev, E36/7! | |
|
Stämmer, modellkoden är E36/7. Z3 coupé har modellkod E36/8. Anledningen till detta är att Z3 bygger på mestadels E36-teknik. E36/1 torde vara E36 sedan, E36/2 coupé, E36/3 cab, E36/4 Touring, osv..... Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
oki, tack för svaren :) //Svebba BMW Z Power |
|
| Likaså heter t.ex. E39 Touring E39/2. | |
|
jo att touringen heter X/2 kan man ju i sånna fall lura ut, men lite svårare med Z3:an då den inte alls är lik e36:an.. Men nu vet jag ju iaf, danke! //Svebba BMW Z Power |
|
|
Där ser man! Man lär sig nått nytt varje dag! //Thorssa |
|
|
:) För att inte förvirra herrarna i framtiden så bör det nämnas att numera så får varje karossversion en egen modellkod. Exempelvis kommer nya 5-serie(E60) touring heta E61, och 6-serien (E63) Cab kommer heta E64, 7-serien (E65) i långversion heter E66 och så vidare, och så vidare. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Kalle: Med andra ord kommer man om tio år få en professorstitel om man kan rabbla upp samtliga E-koder? ;) ///Masten ThaMaztr - Fånigast nick på forumet? :) |
|
|
ja men hua det kommer ju bli så ;P tänk sen när de blir tresiffrigt va jobbigt de kommer bli, fast de kanske byter bokstav ,) //Svebba BMW Z Power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.