|
|
|
|---|---|
jeppe_L |
Läste nånstans för länge sen, om en kille som hade tagit bort spolarvätsa-behållaren, monterat ett extra batteri där, och ersatt den gamla behållaren med en egentillverkad, nere i kofångaren. Sån som har nån bild, elelr info om ett sånt ingrepp?? |
Otyg |
Står i en hyffsat ny bilsport.Fast då har han gjort det i en saab 9000.Sen sitter det en annan generator på 160ampere.Som laddar båda batteriern.Sen är det även satt motstånd eller nått så den skickar max 14,4 volt till batterierna |
jeppe_L |
aha...då avr det inet så lätt som jag trodde. Men egntligen ska man väll kunna sätta i ett batteri till, och bara gjorde det, och lägga + polen på orginal batteiet?? |
Otyg |
Menar du att man ska skarva orignal kabel så den går till båda eller?Vet ej om det går.Men kan bli lite kinkigt med laddningen då skulle jag tro.Vet ej om det kan skapa några andra problem men det kan det säkert.Invester i ett grymmt batteri i ställe.Typ yellow top eller liknade |
|
Det går aldeles utmärkt att bara koppla in ett extra batteri, fast det blir en massa onödig vikt.. Köp optima om du har råd.. Att lura generatorn så den ger högre spänning kan nog vara bra i tävlingar, men är inte särskilt nyttigt för batterierna i längden. Vad som därimot kan va nyttigt är ett skiljerelä som bryter mellan batterierna när motorn är av. Ett batteri till stereon, ett till startmotor och annat.. men du har väl en 318? stoppa extrabatteriet i bagaget, där finns platts, batterihållare, dräneringshål och jordpunkt förberett.. Optimalt om du har stegen i bagaget.. |
|
jeppe_L |
Vikten bryr jag mig inte om,,,blir bara bra om den blir lite framtung, eftersom det e så baktung redan=) Anledningen till att jag vill ha ett batteri till är, att när jag drar på fullt med ljudet(men tung bass) så blinkar bilen lite. Det är dom blinkningarna som jag vill ha bort. Jag vill även kunna stå still o spela utan motorn e igång, utan att batteriet ska ta slut direkt. Tyvärr e det så att jag tänkte inte riktigt innna jag byggde mit ljudbygge bak, så jaghar byggt det så att, jag kan inet få dit nån extra batteri i skuffen=( där av iden om att ha det i motorrummer i stället=( |
Robsarve |
Hur mycket effekt har du installerat? Troligen är det kondensator du behöver, inte extrabatteri. |
jeppe_L |
har inga effekt siffror.......men kondensator har jag redan.... |
|
Hur stor generator har du? Kan ju vara så att din stereo drar mer ström än vad generatorn hinner med att ladda. //Roffa --- Min BMW - Länk |
|
jeppe_L |
vet ej hur stor....hur stor är orginal? |
|
Vet ej hur stor en 318 har..min 535:a har 90A. //Roffa --- Min BMW - Länk |
|
jeppe_L |
okej men hur kan man kolla om det är generatorn som är för liten? |
Robsarve |
Hur många slutsteg har du och hur många watt är de på? (kolla säkringarna, A märkningen på dem går oxå bra) HAr du extraljus? |
jeppe_L |
har två stycken, ett på 500w och ett på 2x300w inga extra ljus, och nästan nytt batteri |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.