|
|
|
|---|---|
|
Av dom m20 maskinerna ja har hört så knackar/tickar allihopa somliga lite mindre andra mer.. men alla knackar... min knackar också men mindre nu än förr Nu har ja bytt kam till schrick 272 och styvare fjädror och nya vipparmar.. och ventilspelet är RÄTT.... Nån som vet vad det är vad som knackar/tickar???? Är det spridarna också?? BmwBasti | |
|
spridarna tickar oxå! min tickade ngt jävulskt innan jag fick ventilerna justerade, sen efter det så var där ett litet tick kvar...detta läste jag om på forumet och fick förklarat för mig att det var spridarna...sen när jag var på knutstorp i år och hörde att många e30 motorer lät likadant så kändes det tryggt, så många motorer kan inte ha fel :) BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
OK tack!:) BmwBasti |
|
| Ta en ganska grov bensinslang och använd som stetoskåp, lyssna först på ventilkåpan och sen på spridarna, då märker du vad som knackar. Om det är ventilerna så knackar dom mer när motorn är varm. | |
| Har oxå "nojjat" lite på tickningar i motorn, trodde det först var ventilerna som lät men sen fick ett proffsutlåtande att det var spridaran som lät och det gör tydligen alla m20 motorer mer eller mindre | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.