|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är en ny ägare till en 523i -97.(E39, skön bil!) Alla tidigare bilar jag haft har jag servat själv och skulle vilja fortsätta med det. Det är dags för sevice I. Inga problem som jag ser det. MEN! Hur i all världen nollar man service-indikatorn? Och hur kollar man felmeddelandena? Skulle vara mycket tacksam för ett svar. | |
| felmeddelande som inte visas i check-kontrollen läses av med DISen på en aukt. verkstad- kostnad inkl mätarkontroll ca 800:-. nolla kan du göra med återställare som köps hos tex needforspeed.nu eller vänder dej till verkstaden- kostnad ca100:-/ tillfälle | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Men en servicåterställare för en 500spänn eller åker till en verkstad som har en sådan och tar med en tårta. Bil&Elservice på Pappersbruksallen exempelvis hälsa från mig, eller också åker du till Hassoland i Kumla så kan jag hjälp dig :)) För ett wienerbröd exempelvis :)). Sedan beror det på vilka felmeddelanden du har, dessa kräver en Datauppkoppling för att läsa av och radera men det kan Bil&El också fixa men det kanske inte räcker med en tårta :)) ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.