|
|
|
|---|---|
|
min 735 känns lite slapp i framvagnen, det känns som det är glapp någonstans. detta märks tydligast när det blåser och på spårig väg. man måste passa den hela tiden. vad jag undrar är vilka bussningar som brukar slitas eller om något av styrstagen eller paralellstagen brukar behövas bytas. en framvagnsinställning är gjord. //Martin www.moffa.nu | |
|
De flesta bussningarna blir dåliga efter ett tag, men först brukar styrlederna ge upp - egen erfarenhet från både E34 och E28. Den som gjorde framvagnsinställningen borde kollat upp om det är glapp någonstans. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Det låter nästan som din styrväxel glappar... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
BMW Kungen |
hjälpstyrarmsbussning finns väl även på en 87:a? Mvh /// Kungen |
|
Jag bytte min hjälpstyrarmsbussning plus det mittre styrstaget, men jag märkte ingen större förbättring i mitt glapp. Man får nog leva med att styrsnäckorna glappar när de kommer till åren. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Jag bytte min hjälpstyrarmsbussning plus det mittre styrstaget, men jag märkte ingen större förbättring i mitt glapp. Man får nog leva med att styrsnäckorna glappar när de kommer till åren. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
det finns inget märbart glapp, det kollade både jag och han som gjorde hjulinställningen. men det känns ändå som den lever sitt eget liv. en teori som jag har är att leden som håller paralellstaget glappar lite. det är kanske den som kallas hjälpstyrarmsbussning.? men jag får väl justera styrväxelen och se om det hjälper. www.moffa.nu |
|
|
Känns den mjuk i framvagn? Kontrollera stötdämparna+ även muttern som sitter på den delade styraxeln,kollas inifrån kupén...OM nu det ser likadant ut på E32.ans styraxel som det bl.a.gör på E34 och E28..Då drar du åt den lite lämpligt hårt(brukar ha en tendens att lossna med tiden). Mvh Janne. |
|
|
Går det inte att justera styrsnäckan? På gamla jänkare sitter det ju en justerskruv, bara att spänna tills det känns bra :) Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. |
|
|
det sitter i övredelen på styrsnäckan en skruv på 750n är det en insexskruv med en låsmutter som du måste lossa väldigt trångt prova 1/4-1/2 varv till att börja med. |
|
|
Krille_hlm>>>Lämpligt att kontrollera annat innan man börjar justera styrsnäckan enligt mitt sätt och se iaf :) Onödigt att "greja" mer än nödvändigt pga att risk alltid finns att justera för mycket så slitaget ökar mer än "normalt" på styrväxeln s.a.s...Trist om felet inte var där kanske man kan tycka då :) Mvh Janne. |
|
|
jo styrsnäckan är justerad (fanns ett visst glapp) och muttern på styraxeln är åxå åtdragen (vanligt fel på E28) men fortfarande är det så att den är lite opålitlig vid spårig väg eller när det är blåsigt. får väl ta fram stora kofoten och bända och slita i alla bussningar och leder.. //Tack för svaren www.moffa.nu |
|
|
vanligt fel är de stora bussningarna som sitter bak i golvet, en på varje sida kommer inte på just nu vad de heter. |
|
|
silentblock heter de ju. |
|
|
Silentblocken sitter i bakvagnen. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Byt silentblocken. Min var svajig, efter byte av dom gick det bort, visserligen en e28. /Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.