AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
813

525 IX Touring -92 ?

Pe
35
Per Sällström
120d-2015 m-performance edition
Hej!

Vad tror ni om värdet på en sådan vagn ?

- Elsstolar med minne på förarsidan & värme
- elratt
- BMW stereo m växlare & 10 högtalare
- dubbellucka
- Webasto
- farthållare
- dubbelklima
- stora datorn
- ställbart ljus
- nivåreglering
- import
- ej omlackade eller skadad, ej rost annat än lite vid tankluckan
- perfekt inredning i mörkblå plysch
- ej drag
- silvermetallic
- orginal fälgar med "nya" M+S Pirelli
- orginal larm med fjärrrlås
- "styva" rollon
- lastlucka
- strålkastartvätt
- innerbelysningspaket m läslampor
- intensivspolning
- 4 * elhissar
- airbag förare
- skinnratt & spak
- ca 16000mil
- nyservad
- manuell

/Mvh Per
Kowalski
Om allt funkar, alla servicar är utförda och dokumenterade och den inte är milskruvad tror jag på ett slutpris på mellan 50-60'.

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
BMWCS SYD
kollat denna länk: Länk

btw: dubbel klima menar du den riktiga klimatanläggningen ( se bild: Länk eller den "vanliga" ( se bild: Länk?

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Pe
35
Per Sällström
Magnus !

Får inte dina länkar att funka men det är den vanliga "stora" med tryckknappar och rullreglagen, inte den med tre vridreglage och en tryckknapp för AC, om du förstår vad jag menar. Tyvärr saknas dokumentation på bilen och hurvida den är skruvad eller inte är ju svårt att säga men bilen är fin och köptes hastigt och lustigt som bruks/vinterbil, återstår att se om det blir någon vinter i skåne i år. Någon som vet om de såldes som nya i Sverige ?

/Mvh Per
Per:
Länk
Länk
Blev bara lite fel på slutet i länktexten.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Pe
35
Per Sällström
Hej igen!

Det är den övre med nio knappar och tre "rullreglage" jag har och som är den stora sk dubbelkliman !

Allt annat funkar på bilen, dock är jag inte riktigt polare med min Webasto än men den lever så det kommer hoppas jag !

Vad är rimlig bränsleförbrukning vid blandad körning tycker ni??, jag tycker att den är skapligt törstig, typ 1,2-1,3, förvisso tung men ändå...

/Mvh Per
Alltså den RIKTIGA kliman ( bilden visar även det som mkt missvisadne kallas "lilla datorn")
länk 2 visar den som ofta kallas "Lilla kliman" fast det bara är en vanlig themostat reglerad värme med AC...

1,2-1,3 är V8 nivå... men som sagts i tråden jag länkade till: "iX fanklubben" är sin modell trogen fast den drar mer, sämre prestande och dyrara special delar...*S*

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Hej!

Jag sålde i somras min iXT-92. Den drog vanligtvis 1,3 - mestadels stadstrafik. Kom ner till dryga litern vid motorvägs/landsvägskörning. Jag gjorde dock aldrig några särskilda försök till snålkörning. Tvärtom gasade jag allt som oftast rätt friskt för att få den att röra på sig. Sen bidrog väl även den låga utväxlingen till förbrukningen, om jag minns rätt varvade den 3000 redan vid dryga 110.

Vad gäller priset torde det med rätt köpare inte vara några problem med att få över 50´, särskilt med tanke på årstiden i kombination med Webasto. Avsaknaden av servicebok eller motsvarande dokumentation skulle dock få mig att avstå, om det inte förelåg väldigt speciella omständigheter, men vi är ju alla olika. Det är hur som helst en grym vinterbil, lycka till!

Mvh

Erik, Bromma
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
erikenkullen:

Min ix varvar lite drygt 2300 vid 120 på mätaren vilket borde motsvara ungefär 110 i verklig hastighet. Men kanske är det olika på olika årsmodeller...
Deimos:

Min var manuell. Utväxlingen på dessa är väl i regel lägre än automatare? Har dock aldrig fattat varför. Provkörde för något år sedan en 525iAt-95, den varvade 3000 i ca 150, blev en mycket mer harmonisk framfart och helt klart en komfortablare bil. Och säkerligen skiljer det mellan årsmodellerna, någon som vet?

Mvh

Erik, Bromma
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.