|
|
|
|---|---|
|
Mina torkare går bara på högsta fart, ibland rycker dom till på dom andra lägena. någon som haft såna problem? | |
| Hade samma fel på min gamla 520.. Ingen som vet vad det kan vara?? | |
|
Går den på intervalltorkning även på näst högsta läget? Det tyder i så fall på att det är avbrott på hastighetssignalen. Har ni fler skumma elfel? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
ibland går dom, då är det ofta 2 intervall lägenistället för 1 intervall o en normal. Var sitter kännaren till hastigheten? |
|
|
Låter som om det är antingen huvudsäkringen eller grundmodulen under baksätet. Sök på forumen så hittar du mer om detta. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag har samma fel själv. Jag har dessutom problem med trippmätaren som nollställs hela tiden, hastighetsmätaren som lägger av ibland mm. Dom här felen uppträder alltid samtidigt, lägger mätaren av så kollar jag torkarna i normalläget och ser att dom går på intervall. Jag har kollat runt lite och hittat lösningar på det, man byter 5 kondensatorer på instrumenkortet. Någon skrev att torkarna kunde ha något med hastighetsgivare att göra. Kan det vara samma orsak till alla dessa problem? Kondensatorerna? |
|
| Hastighetsmätaren är ju beroende av en givare som sitter på bakaxel växeln, denna givare ger datorn information om hur snabbt bilen rullar. Det finns flera funktioner på bilen som justeras just beroende på vilken hastighet man kör i, denna tas alltså från givaren på bakaxel växeln. En av dessa funktioner är intervallet på vindrute-torkarna, men också ABS:en, regnsensor m.m. Jag skulle kontrollera givaren, har samma problem på min 525i -90. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.