|
|
|
|---|---|
mikaelh |
Man kan få ett intyg från tyckland att bilen är godkänd där och det ska kallas för ECE eller liknande, någon som vet vilka uppgifter detta dokument innehåller? //MH |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Jag tror att du menar "EWG Bestätigung", eller CoC "Certificate of Conformity" som är ett EU-dokument som visar att bilen är godkänd inom hela Europa. Jag tror att det bara fungerar from årsmodell -95, men är inte helt säker. På detta intyg finns bilens samtliga data, från däck till vikter och mått. Bilen ska då vara i samma skick som det står på EWG-papperet, vilket inte alltid är fallet. Det som skiljer är att regbes-en blir 800 kr billigare. Mvh Johan |
mikaelh |
Det ska även kallar för TUW intyg, är det samma som du menar?? //MH |
TÜV-intyg behövs så vitt jag vet bara för dieslar från 91-93. Rätta mig om jag minns fel!//Johan |
mikaelh |
Hmm... Det ska kosta 200Dm //MH |
mikaelh |
Varför jag frågar är att jag har en bil som är ändrad från standard och blir då inte serietillverkad så besiktningen är lite sur!. Firman som sålde bilen säger att jag ska beställa ett ECE eller TÜV intyg som dom kallar det, på det ska det stå bromsvärden mm och då ska den gå bra att besiktiga. Stämmer det eller snackar dom skit? //MH |
Jag skulle inte chansa utan att prata med Bilprovningen. Jag har själv fått åka och byta fälgar när dessa inte stämmer med orginal.... Kolla upp det noggrannt innan bara. De TÜV-intyg jag har fixat har bara gällt diesel. Det går även att skaffa intyg från TÜV om bilen är tillbakaändrad från chiptrim exempelvis. Observera att bara för att förändringen är godkänd av TÜV i Tyskland behöver den inte bli godkänd i Sverige! Mvh Johan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.