|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Gasar-Magnus: Jo man kan rapportera det, men det är ju synd att det ska behövs tycker jag. Marcus, Ja men det besvarar inte mina frågor som jag ställde. Dragan, Nej jag har inte alls haft en dålig dag idag, tvärtom tom. Jag tänkte bara att det var dags att höra med alla dom som postar liknande frågor (som för övrigt har varit upp massor med gånger tidigare) var intresset ligger. Mitt exempel med X och Y använde jag för att inte bidra till några liknande diskussioner och favorisera något märke. Det verkar inte komma något vettigt ur denna tråden tyvärr. Min 528i Touring Länk |
|
Dragan525 |
tsaros: mmm allt behöver inte vara vettigt i livet, sen om den har varit uppe en två eller tre ggr så vad vet jag?? länka mig sidan istället så slipper du skriva om Y o X! trots allt det handlar ju om bilar!, typ jag frågade inte om vilken elvisp som är bäst på marknaden som jag ville köpa till min mormor!... BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE |
|
Det är väl lite upp till var och en om vad man vill diskutera? Ämnet här är ju både BMW och bil-relaterat, så varför inte? Jag personligen tycker det kan vara rätt kul att läsa om diverse dueller, dock inte om dem som spårar ur så klart. Ni som inte gillar det, läs inte. Alla har inte samma smak och intressen och så kan vi väl låta det vara? |
|
Dragan525 |
Tack Davve!... BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE |
|
Att ni orkar, kan ni inte bara acceptera att alla människor inte har samma slags intressen? Det är ju synd att det ska spåra ur, jag finner jämförelsen som sådan intressant, men förstår mig inte på vad det skulle göra om nu SAAB:en visar sig vara snabbare än 540i. BMW måste inte vara snabbare än SAAB. //HD91 - M5 E34 Limousine register - |
|
| Nä, men nu e det så att BMW är snabbare än SAAB ;-) | |
|
Jag lägger mig i dessa jämförelser bilar emellan bara för att det finns folk som tror att BMW är bäst i världen. BMW är väldigt bra, men inte bäst hela tiden. |
|
| Stavros: Va?!? Menar du att BMW inte alltid är snabbast??? Om det mot förmodan skulle finnas någon bil som är snabbare än en BMW så är det bara att montera fyra turboaggregat samt multipla kompressorer på BMW:n. Då finns det inget som drar dem! :-) | |
|
Jämförelser bilar emellan är ju något man pysslat med sedan urminnes tider. När man var liten kunde man ju bli gråtknäckt över att polarens farsa hade en bil som visade 240 km/h på mätaren medan farsans bil bara visade 220 km/h.... Det lever väl kvar i en fortfarande! =) |
|
|
Lugna er lite nu... Alla trådar har rubriker så även denna (en väldigt beskrivande och korrekt sådan). Om man inte gillar vissa typer av inlägg så måste man inte läsa dem. För vissa är det säkert väldigt intressant med jämförelser. Ta bilpressen som exempel... de säljer massor på sina jämförande tester! Själv har jag nyligen haft en 9-5 kombi som hyrbil och den hade gått ca 120mil då jag hämtade den. Om man jämför den med min E39 Touring som gått 14500mil så är SAAB'en ändå i underläge. Och då beaktar jag INTE motoreffekten eftersom jag antar att min 528 är piggare än en 2,0t (iallafall så kändes SAAB'en slöare). Komfort, väghållning och kvalitetskänsla är markant bättre i en E39. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Som sagt så måste man inte läsa, eller kommentera i trådar man finner ointressanta eller fåniga. Fast det är ju kul att läsa totalt meningslösa debatter om vilken bil som kör ifrån vilken på treans växel och sånt, hehe MEN det råkar vara så att många gillar att läsa sånt här dravel (inklusive jag själv. Man får sig ett gott skratt och dödar lite tid, that´s it. :-) |
|
| Iofs ligger det i ens eget intresse att läsa tråden om man vill eller inte. Vissa gillar att diskutera vs trådar och allt detta medför. Enl rubriken framgår det klart och tydligt vad tråden handlar om, så man hamnar ju inte här av misstag direkt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.