|
|
|
|---|---|
|
Har nyligen blivit ägare till min första 520i-90 som jag är väldigt nöjd med men har ett problem och det är att förre ägaren till bilen sa vid köpet att jag måste snarast byta vevaxellager i motorn på bilen. Då jag knappast vet vad det handlar om ber jag om er hjälp. Jag skulle vilja veta vad det kostar att köpa vevaxellager till bilen och om det är mycket jobb att byta det?. Alla goda råd mottages tacksamt. Mvh President President | |
|
Eeeee !? Vevaxellager är motorns huvudlagring nederst i motorn.... Är dom lagren slut kan du nog räkna men att resten av motorn behöver renoveras..... Är vevlagren (ramlagren) slut så får oftast motorn dålig smörjning till andra vitala delar som kamaxel mm. Kostsamt och ganska avancerat om man som du inte vet vad vevaxellagringar är !!! Hoppas du fick bilen billigt ? Peter |
|
| om han nu inte menade det lilla lagret som sitter längst bak på vevaxeln,där ing axeln till vxllådan sitter !? | |
|
Det kan det ju också vara förstås.... Det är ju lite billigare att fixa men en massa skruvande blir det iaf. Lycka till med nya bilen :-) Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.