|
|
|
|---|---|
|
tjena! jag skall åka och köpa ett par 17" fälgar imårgon.. det jag undrar över är ju brädden på däcken.. någon som möjligtvis vet om jag kan ha 225 breda däck bak på min 316 I compakt?? | |
|
Det beror på vilken inpressning (ET) som fälgarna har! Jag hade 225/50/16 på BMW double spoke (styling 30), på min förra compact (316i). De fälgarna har ET 46mm och det var riktigt tight både ut mot skärmkanten och in mot innerskärmen med 225:or, men det fick plats. En "piratfälg" med ET 35 (vanligt ET-värde på "icke originalfälgar") gör säkerligen att det tar i skärmen bak! För att däcken inte skall ta i innerskärmarna fram vid fullt rattuslag behöver du en styrbegränsningssats. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
jaha ok... men fram är det bara 215:or... eller tror du dom kommer ta i ändå? MVH mille |
|
|
Ja! Allt över 205:or tar i vid fullt rattuslag. Iofs kanske det inte spelar så stor roll i vardagen då det är rätt sällan man vrider fullt, men bilprovningen kommer att ge dig en anmärkning om de ser det. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
ok! då vet jag det! tack så mycket för hjälpen! MVH |
|
|
jag kan nu säga som johan B mina 205-50.16 fälgar har inte jag inte mycket kvar i fram för det ska ta i.. Nu är det korgen som gäller puss på alla =) __ bmw323.cbj.net |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.