AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
629

Passar E39 faelgar pa E34?

ma
500
marineutter
540IA Touring Executive 1995
525dA E61 Touring 2004
Fick tag pa baettre begagnade vinterdack+falg foerra veckan. Daeck o faelf har suttit pa en E39! Hoerde mig foer innan med folk som borde veta, som sa att e39 faelgar passar pa e34! Samma bultcirkel etc. Dessvaerre sa kan jag nu inte koera fortare aen 80km/h, da bilen vibrerar och naestan hoppar da!! Daecken aer nybalanserade och helt ok.
Har detta o goera med att e39 faelgarna inte passar min e34 helt o hallet???? Ringde BMW i Malmo som sa att centreringsbulten pa e39 faelgarna aer nagon mm stoerre aen de pa e34 daerav vibrationer!!

Aer det nagon som vet eller har erfarenhet angaende detta?? Aer det faelgarna som inte passar eller aer det kanske aenda nagot som aer fel med daecken!?

Tacksam foer hjaelp
-Daniel-
den här frågan har varit uppe säkert några 100 gånger men svaret är iaf att ja det passar men du behöver sätta på centreringsringar för att det ska sitta bra för centrumhålet är lite större på e39

jag har själv ett par e39 sommarfälgar på min bil (e34) och med centreringsringar så går det helt utmärkt
ma
500
marineutter
525dA E61 Touring 2004
Ok, kollade inte under 'sok inlaegg' :/. Var kan jag koepa dessa centreringsringar???

Mvh Pascal
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
I princip alla däckhandlare kan sälja sådana till dig.

Priserna kan nog variera en del, men mer än 25kr/st är nog ett överpris!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
ma
500
marineutter
525dA E61 Touring 2004
Kan man aeven koepa centreringsringar pa BMW??Befinner mig foer tillfaellet utomlands!!
Hittade inte nagra centreringsringar pa Mekonomens hemsida!?
-Daniel-
nej i alla fall inte här i luleå där jag var och frågade när jag behövde...alla däckställen hade slut när jag frågade

jag fick betala 60:-/st för mina ruggigt överpris
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.