|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en 325ix-88 som jag har trimmat lite grann.... Toppen är portad och planad,trimkam har jag satt i. Sen så är den chippad och har sportfilter... Vad bör man göra härnäst för att bilen ska bli så bra som möjligt? | |
|
Ett extraktorgrenrör och avgassystem kanske? Sen finns den lite krångligare och dyrare operationen att bygga om till 2,7 liter, sök på forumet om det är intressant. Det har skrivits mycket om det. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Turrrbo, fast då var planingen ett - --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
större cylindervolym, 2,6-2.9 liter...beroende på hur långslagit du vill hadet. Nytt insug, separata spällhus, glidspjäll :-) ombyggd alt byta ut motorstyrningen...speciellt så du får bort klaff mätaren. 535ans är bra men fortfarande är det mycket motstånd i den. sen har du hela avgassidan. med e-rör och avstämt system. Alt är att du bygger en lågkomp underdel och sattsar fullt ut...på överladdning. kompressor_turbo eller varför inte både och? Länk |
|
|
Nu har man lite att klura på... |
|
|
Är det någon som har en aning om hur många hk jag kan ha i bmw:n nu...man borde väl ha kommit över 200hk eller saknas det ett ordentligt avgassystem? |
|
| Släng chippet och mappa bilen ordentligt istället. | |
|
Orginal spridare räcker till max ca 200hk... Jag har köpt 535 grejerna, ska åka till turbocenter o mappa sen.... Muskeln aus München |
|
|
En "lättrycksturbo" är väl det bästa (och enklaste) med 0,4 i ladd och originalkolvar. Mvh |
|
|
Hur blir det med en lätt trycks turbo om jag har planat toppen då? Kan inte så mycket än... men jag lär mig=) |
|
|
Kan inte heller alltför mycket, men "planat" innebär höjt komp anar jag nu =) å de är väl inte nån turbodröm... Trodde att man bara planade om toppen var sne... =) Mvh |
|
| Dags att börja nyktra till tror jag... =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.