|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har en Bmw 525 D-01 som stolsvärmen ej fungerar på. Knappen bara blinkar till när man trycker på den.Säkringar hela som synes.Kan även säga att det gäller bägge stolarna. Tacksam för svar... Mvh Nisse | |
|
gissar på relän direkt, har varit med om på en annan bil att värmen låste sig på max hehe,, om du lyckas hitta vilket relä det är , så kan man om man kan lite elektronik kolla om dom drar genom att koppla på spänning då dom e lös, eller plocka isär det , om det är dött o kolla lödningar samt att spolen drag blecket e helt, kan gå att fixxa med lite tur.. Har man intresse, tar man sig råd :) |
|
| Värmeslingan går lätt sönder,men det konstigt att de skulle gå sönder på båda samtidigt.Kolla gärna under stolarna,kanse nån som pillade med dem o glömde sätta fast dem igen.När du har hittat kablarna så kan du kolla om strömmen kommer fram,kommer det så är det fel på slingorna.Häls.Micki | |
| Jag vet inte om det finns nån relä?Det stänger inte av sig själv.Men det möjligt att det finns,i så fall borde vara två reläer. | |
|
ok..tack för tipsen... Ska kolla om jag hittar relät/reläna... Borde nästan vara 2 va,,,eller är jag ute och cyklar igen... Mvh Håkan |
|
|
Det är nog kombinerat relä,, hade det inte suttit ett relä till en värme slinga som drar så pass med ström, kan jag säga att den lilla potetiometern man reglerar med, skulle brinna upp eller kolbanan i den iaf,, Prova att ohm mäta slingan i stolen, trasig lika med avbrott. oändligt, hel lika med Ohm antal som jag inte vet just nu men det spelar absolut ingen roll.. Har man intresse, tar man sig råd :) |
|
|
Hittade en tråd som kanske hjälper dig lite.. kolla länk.. Länk Har man intresse, tar man sig råd :) |
|
|
tackar för snabba svar... Ska kolla imorrn när det ljusnat lite... återkommer närmare... Mvh Nisse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.