|
|
|
|---|---|
zemren |
Tjena Jag har tänkt att bygga turbo på en 323i (-86) och jag undrar hur långt original spridarna räcker och om man borde byta till andra spridare, vilka? eller ska man bara ordna några extra spridare? Jag undrar om det finns något turbogrenrör som passar direkt eller om det finns någon som har ett över (turbon är från en 525tds)?? /zemren |
|
Jag har ett 525 tds grenrör som du bara kan bygga en adapterplåt imellan orig grenrör. Då passar det. Maila vid intresse |
|
zemren |
Är det gjort något åt grenröret som du har? För jag har även ett tds grenrör men det passar inte mot motorn (bult hålen) /zemrén |
|
Det är därför du ska fixa en adapter ju =) --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Exakt bygg en adapter plåt imellan. Eller kan du köpa en tigsvetsat grenrör av mig,men de kostar ju en slant... |
|
| Eller så fixar Andreas ihop dieselröret med en ny M20 fläns så det blir bolt on! | |
|
Fan Bäckis den ideen va inte dum! Japp så nu kan jag sälja ett bult on td grenrör åt dig... |
|
zemren |
Vad ska du ha för original röre me m20 fläns?? eller de tig svetsade? /zemren |
zemren |
Motorn ska sitta i en E21:a Hur mycket klarar original spridarna (inget)?? Vilka ska man byta till och/eller ska man ordna tryckvakter och några extra spridare?? /zemren Better Make Way |
| Billigast om du skaffar tryckvakter från en gammal skrotad s**b eller dylikt och kör med extraspridare. Men det blir nog bäst om du byter spridare och lmm och har någon att mappa (är dock ganska dyrt). Kan dock bli problematiskt då det är frågan om ett ganska gammalt sprut !!!??? | |
|
2000kr för tds röret med m20 fläns vill vi nog ha |
|
| Inhandlat en skoter andreas? lr du kanske har haft den länge.. grannen uppe hos mor o far vid smedjebacken har nyss inhandlat en rx1a, sen ska tokfan på med det där turbokittet som gav runt 350, galning :) | |
|
Har handlat en ny iår!Kul som fan är de,synd att de är kass vinter bara... |
|
| Okaj, har kört en Viper, går ju bra faktiskt :) mjo, synd på snön | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.