AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
941

Har jag rätt pris på min gt-vagn?

bm
47
bmw m3gt-95
bmw m3gt-95
Tycker det är svårt att värdesätta en m3gt men 155 är rimligt tycker jag vad tycker ni?har den till salu på powerbörsen!
Aldric
Jag tycker det verkar helrätt pris, rent ut av billigt. Hade jag haft 155 000 hade du fått sålt den igår, utan diskussion.

Du vill kanske ha en E30 och en snabb dator i byte? Du kan få med tjejen syrra åxå .. eller min njure?

*S* :) Lycka till med försäljningen, det borde inte vara några problem, den verkar ju vara i kalasskick!

Team BMW M3 CSN Brahegatan, Borås

Länk
Kowalski
De riktigt fina, lågmilade exemplaren skall väl ligga där någonstans (runt 150kkr). Dock såldes relativt nyligen ett par i skåne för runt 110-130kkr som var i bra skick.

Det är dock en svårvärderad entusiast bil i speciell färg och styling, och tror flertalet M3 spekulanter är mer intresserad av M3 3.2 som ger mer kräm för inte så mycket mer stålar. Därför är värdet på M3GT inte så högt som man kanske skulle tycka.

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
BMWCS SYD
Bmw ludde
Absolut fel tidpunkt att sälja en gt-vagn
Mycket bra pris tycker jag. Vänta och se vad GT är värd om tio år....... Solklar investering att köpa en och köra 100 mil om året med :)

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Vissa snubbar har inte forstand att vardesatta en GT. Ser att de far mer hk i en 3.2, eller sa tycker de att gront ar fult. Skulle jag kopa en M3 skulle jag satsa pa en GT, helt klart! Snart kanske man kan entusiastforsakra den ocksa.

Ja, priset ja. Det tycker jag ar bra!

Mr C
"det sägs att intelligenta människor kör gröna bilar"

"Även en 316 kan man ha kul med vintertid"
Kowalski
MrC: Håller med dig. Har de senaste året kikat lite på M3:or och har sprungit på några enstaka GT, bl a en hos Rigo Bil i Halmstad. Verkar som att många icke-märkeshandlare inte vet vad det GTn är för något och därför bjuds ut till priser endast strax över motsvarande M3 3.0:a.

Kan mycket väl bli en framtida samlarbil...blir ledsen varje gång man läser om förstörda och misskötta GT-bilar ("Torsås exemplet"), är ju bara ca 450 st tillverkade.

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
BMWCS SYD
om man får vara lite petig här: 350 gtvagnar är det väl tillverkade?

"Även en 316 kan man ha kul med vintertid"
Kowalski
Patrik: Kan ha fel men jag skrev faktiskt CIRKA 450 så liite rätt har jag i vilket fall som helst :-)

Läste nyligen i en tidning (Total BMW) att 350 (eller var det nu 450??) stycken vänsterstyrda samt 25 st högerstyrda tillverkades. Inalles 475 eller 375st, whatever...hittar inte tidningen nu men någon GT-freak som kan reda ut det hela?

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
BMWCS SYD
RafkoM3
350 st bara...

Det jag hade velat veta ør hur många ær KVAR?

Hade varit kul att veta hur många som e skrotade eller liknande..

Länk
Länk
Visa användare
302
John John
M3GT-95
320iM touring-03
1502-75
Hejsan!

Gå in på BMW Norge klubbens hemsida, en av deras medlemmar har gjort ett repotage om M3 GT och ett litet register över kända bilar i norden. www.bmwccn.no

/ John

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.