AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
973

Extraljusramp erfarenheter

AndreasG
Tänkte höra era erfarenheter angående de där extraljusramperna med små lampor som är populära nu. Hur bra ljus ger dom och vilka kan ni rekomendera? Har en E34 och där är det inte världens bästa ljus precis. Kollade på Mekonomens (se länk) bl.a.
Länk

-Daniel-
har en ramp själv och ljuset är väl hyfsat kan man väl säga men inte i närheten av 3 bigknickare
Hade tidigare 3 big knickar på min e34 men fick tyvärr inte behålla dem så d blev det en ljusramp från hella, de här ovala. Hade dessvärre inga större förhoppningar men de var över förväntan. De lyser inte lika lång som biggarna men jag tycker de var tillräckligt.
Som sagts tidigare: Big Knick 225 rules....

Men ramperna: bra närljus men sällan längre räckvidd än vad orginal heljuset åstakommer, så det beror lite på vad du gillar själv: 1000m "heljus-upplyst" eller 250m med "dagsljus"

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Bästa ljuset har alltid Ciebe levererat undrar hur dom klarar sig i dag. Originalmonterat på franska bilar, en Gordini -65a jag hade var också det bästa ljuset jag haft någonsin, inte ens 4 Bosch knick slog dessa originalljus . Det var två stora runda original H4 ljus plus 1 original Gordini extraljus infällda i fronten H1 100w.
Det blev VITT när man slog på ljuset, Xenon släng dig i väggen.
Annars körde jag med Marchal då flerfaldige svenska mästaren i rally från Örebro bara körde en tävling med sina insatser så då hade man alltid fräscha ljus. han är visst återförsäljare åt PIAA lampor numare tror jag.

///MVH Hasso
Länk
Måsen
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.