|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag äntligen kört första turen med biturbon!! Två problem har jag nu.. 1. Kopplingen tappar tryck trots splitter ny slavcylinder och huvudcylinder samt slang till vätskekärlet från huvudcylindern. Det enda jag inte bytt är slang och rör mellan slavcylinder och huvudcylinder.. Den har tryck när man precis luftat den, sen tappar den trycket med tiden för att efter ett tag inte längre kunna frikoppla ordentligt :/ Problem två var nästan positivt! :D När Jag drog på ordentligt på tvåan, efter lite varmkörning så spann den loss utav bara helvete vid 4000varv, har en lite väl vass kam.. då förstod jag varför bilen inte laddat på ordentligt tidigare, trots pluggade wastegates.. Det sa poff från motorrummet och motorn dog. kolade snabbt i backspegeln, såg något svart på marken. Polaren trodde ett tryckrör flugit loss.. men det var plastgavlarna som gjort sitt på intercoolern (en Audi S2 intercooler). Båda anslutningarna sitter på samma sida, den gaveln satt kvar. Den andra hade skjutits bort från cellpaketet och ner på marken, även cellpaketet hade lossat från den övre gaveln och låg å skrapade i backen :P Så nog va d tryck, men inte hela vägen till motorn tyvärr :/ Som tur är så ligger en riktigt fräsch Evo6 intercooler och väntar i garaget, ska monteras senast nästa helg, helst ikväll/imorgon! E28 M535i TwinTurbo | |
|
Låter gott att den vill varva tills kammen börjar jobba igen iallafall! :0D |
|
|
fan va kul det låter. kan du inte videofilma lite sen när du är ute och kör. sånt är alltid fruktansvärt kul att kolla på :) |
|
| vad kör du med för kam //robban | |
|
Härligt!! Som sagt, film vill vi se! =) Har du nån hemsida? Alltid kul att läsa om andras projekt. Ang. kopplingen låter det ju som ett läckage nånstans, men det visste du nog redan. --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
jo, lite surt att problemet kvarstår trots nya delar för 1700kr.. och det som jag inte har bytt kostar 200kr typ :/ men så är det med bilar.. Så fort jag fått ihop rören till nya IC:n så ska den ut å filmas m.m. Vet inte riktigt vad jag har för kam, men jag har kvitto på omslipning. Den är rätt död under 4000varv, sen blir den vansinnig. Så jag gissar på 290grader eller nånstans där i krokarna.. E28 M535i TwinTurbo |
|
|
Sitt inte här och såsa då! Lek rörmockare under huven ist! Och sen filmar du =) Vem fan behöver koppling? ;) Ketchup är rätt skoj, tycker jag iaf! --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
ekblom: Vad har du för motorrecept på 535:an?? www.tvrt.tk mvh:Anders Elenius |
|
|
M30B35, o-ringad, kompsänkt (svarvat av förhöjningarna på kolvarna), Dubbla garrett T25, orignal insprutning förrutom ett chip, portad topp, vassare kamaxel, Aquamist MF2 tillskottsprut med 2st 390cc spridare och mappsensor. Vet inte vad mer du vill veta.. Jo, EVO6 intercooler :P (av förklarliga skäl). E28 M535i TwinTurbo |
|
svintoleffe |
Ekblom.. det låter som du har fått bra snurr i bygget nu. Lycka till, väntar på att få se film sen. MVH Leffe |
|
film film film :=) -------------- Min E30: Länk |
|
|
kommer dröja tills tidigast nästa helg, men nån gång under julledigheten ska den upp. Måste bygga om tryckrören för att passa med nya intercoolern. E28 M535i TwinTurbo |
|
tn |
Man tycker ju att trycket ska komma tidigare?..redan vid 2000-2500 rpm?.. |
|
Troligtvis så var det läckage i intercoolern som satt på, den var nog inte riktigt frisk. hade inte provtryckt den.. E28 M535i TwinTurbo |
|
tn |
Okej.. |
|
S2 ic??? har inte dom svetsade alu gavlar?? så e det på alla jag har sett.... Mvh Limmet |
|
|
hmm, då är det kanske en s4 IC, för en polare som har en S4 sa att han hade likadan. Men jag hade hört S2 av han jag fick den av, men då hade han fel.. sak samma. skiten e sönder å ny ska nog på idag. E28 M535i TwinTurbo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.