AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.866

Summering av 10k mil med X5 -02

sebbe_bmw
Hej!

Nu har X5:an gått 10200 mil på knappt två år och det tänkte jag summera för att visa hur bra en X5 är=)
Har igentligen inte varit ett enda problem med bilen det som är bytt är följande:

Däck
4 st bromsbelägg
2 omg torkarblad
1 st vindruta (stort stenskott)
1 st dimljuslampa fram

Servicen är utförd enligt tidtabellen!

Så jag tycker faktiskt att detta har vart en helt krångelfri bil, vissa påstår att X5 skall ha sämre kvalité pga att den är byggd i USA men det kan jag inte hålla med om!

540 har rullat knappt 5500 mil och den körs mest av frugan och går inte alls lika mycket nu som när jag körde den nästan dagligen förut! Det har iofs inte vart några problem med 540 heller...

Sebbe
Trevlig läsning! Gratulerar till ett problemfritt ägande :)

Får man fråga vad det är för annat tyskt som är på väg in?

Mvh,
Kalle
_____

Länk
sebbe_bmw
Kalle:

Det är X5:an som skall bytas, den leasas ju bara så jag byter in den mot en ny X5 4.4iA med nya V8:an.

Har inte fått någon leveransbekräftelse än=(

Trevligt helg

Sebbe
sebbe_bmw
Trevlig helg heter det!
nitram
Kanonbra,

Hoppas min kommer gå lika bra, hämtade den i fredags.
Det enda är att X5 verkar lite plastig inuti jämfört mot min tidigare 525i Touring M-sport.
xdrive systemet funkar utmärkt.
Börjar väl bli dags för tvätt snart.......verkar rätt så bökigt med tanke på att den är så hög? Mankanske får lämna in den för tvätt?
nitram
GOD JUL förresten!

Martin
Nitram : Hur tycker du X5:an är med 3-litersmotorn? Hur funkar xdriven nu när det är slirigare på vägarna? Själv spekulant på en dylik bil! Finns den som manuell?

___
Lorem ipsum dolor sit amet ..."
aa
176
aalto
X6drive40d -10 Svartmet.
530Xd-R -11 Carbonbl.
Smart 4-2 -03 Svart/silver

Funderar också på om det är värt ett byte till en nyare?
x-drive, 6petad låda, motor, facelift m.m.
Är det värt det?

/Jari
sebbe_bmw
Hej!

God fortsättning och gott nytt år!

nitram:
Jo men det får vi hoppas att den gör! Fick du den faceliftade versionen?
Om jag jämför med 540:n så tycker jag inte att den är så mycket plastigare men smaken är ju som baken...

Nja den är inte så bökig att tvätta, en liten pall hjälper fint till...

Aalto:
Har inte provkört den en iofs, men 320 häst mot 286 borde ju väl göra en liten skillnad tycker jag! Skall bli intressant med x-drive och nya lådan!!!=)

Sebbe
nitram
Bones:
3 liters motorn är helt ok iof ingen värsting men bra drag ändå, den morrar fint. xDrive-systemet har funkat superbra hitills men jag har ju inte provat på skillnaden mellan det gamla, men man får väl förmoda att det nya xDrive är bättre än det gamla. Ja, 3.0 modellen har manuell låda som standard, men jag tycker nog att den här typen av bil skall vara automat.

aalto:
Är det värt att byta. Svar: troligen inte.

sebbe_bmw:
Ja, den faceliftade versionen, jag gillar den verkligen! Ja, jag får väl köpa en liten palldå.

Gott nytt år!
sebbe_bmw
Idag gick en bromsljus sönder=(

Hela 10 kronor fick gå till ny lampa!!!

Sebbe
sebbe_bmw
En skall bytas ut mot ett!

Bäst att sova nu märker jag

Sebbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.