|
|
|
|---|---|
|
På www.bildelsimporten.se finns det en katalog att ladda hem där hittade jag fördelarlock för otroliga 185 spänn och rotor för 140 tror ja det var kan detta verkligen stämma jag hade redan köppt nya lock då ja hittade detta för 400-nånting hmm... mvh matte | |
|
Inte svar på frågan, men detaljerna är inte V-12-unika. Locket är samma som på: 320i/325i/325e (E30) 520i/525e/528e/533i/535i/M525i/M5 (E28) 520i/525i/530i/535i/m5 (E34) 633csi/635csi/m635csi/m6 (E24) 732i/733i/735i/745i (E23) 730i/735i (E32) Rotorn är samma som på: 320i/325i/325e (E30) 520i/525e/528e/533i/535i/M525i/M5 (E28) 520i/525i/530i/535i/m5 (E34) 633csi/635csi/m635csi/m6 (E24) 732i/733i/735i/745i (E23) 730i/735i (E32) Allt enligt: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Paap Reeder |
Hej! Köp inge´sånt smäck! Har sannolikt haft ett fel i det ena locket.# ¤ % & / ( ) = ?. Troligen stämmer inte avståndet från rotor till stift. Var i våras tvungen att snabbt en lördag eftermiddag köpa ett nytt lock på Mekonomen eftersom jag mekade sönder mitt sprillans Bosch dito. Inga årtal. Inga fabriksmärken. Litet annorlunda finnish. Pris ca 600:- vill jag minnas. Betalade visst 900:- för Bosch på BMW. Aldrig mera nått sånt för min del. MVH /// Paap R |
|
mekonomen kör väl med "beru" vad jag vet?! "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
jag är paranoid nog att tro att om man säger att fördelarlocket är till en 750 blir priset ett annat än om man säger bmw320. ? . Jag har handlat en del lock sista tiden av fabrikatet FACET , de känns riktigt bra och kvalitäten verkar vara mycket god , dock kostar de 795:- kr... det ruggiga är att dessa lock , som av mina mätningar att dömma , är en exakt kopia av de jag köpta på bmw , ochså passar till ett flertal alfa-romeo samt någon mer bil. Det står iaf en lista på bilar det passar till på kartongen och kan väll inte tänka mig att man betalar lika mycket om man köper det till en alfa ? Sekärt en konspiration mot m70 ägare ? /Leg. konspirationsteoretiker :-))))) 7-Series - The choice of your local pimp!. |
|
|
Nytt försök till rekord i trådlyftning,,, Har ni sett att Biltema har fördelarlock till 750 ? 498 :- st. och märket är Bosch så det är inget noname. Ska dit imorgon och shoppa innan de hinner ändra priset .... |
|
| Jahaja, så avslöjade man sin godtrogenhet....Inte Boschtillverkat lock, men däremot avsett för Boschsystem....No deal. | |
|
komfortnissen>>>Höll på att sätta snusen under ögonlocket när jag läste ditt första inlägg här i tråden...Va! har Biltema börja fixa kvalitet till tänddelar också,det var som tusan..uppryckning på G där av stora format? ;) Nu är "ordningen återställd" igen...tyvärr. Mvh Janne. |
|
Paap Reeder |
... Biltemas lock har väl dessutom inte tändföljden markerad? MVH /// Paap R |
|
ursäkta .men vet ni att det äro samma fabrik som lev. dessa .men med sämre kontroll på kvaliten samma med bromskivor osv. beror på vilken stans dom slår i ,men mekonomens e bättre än biltema som säljer efter lägre kvalitet därför är dom billigare .vissa saker skall köpas på bmw direkt. M.VH Mr spit |
|
|
paap reeder har rätt M:V.H Mr spit |
|
|
Hallo igen skall väl säga att jag har köpt det mesta från bildelsimporten .se till min bmw ,menar att som här köp inte sånt smäck öhh ursäkte den personen vet inte vad den pratar om bildelsimporten är en som importerar bmw delar osv. har denna nått (person)nått o tillägga om detta finns mitt e-mail adress på min sida tack. M.V.H Mr spit |
|
|
Nej, de var inte numrerade men de såg väl ok ut ändå. För halva priset kan man leva utan numrering och sålänge plasten är hel o slät och "kopparstumparna" sitter där dom ska måste de fungera. Tveksamheten är väl om de fungerar bra ? Ja, jag vet inte, men det borde väl vara nån härinne som faktiskt har handlat Biltemalock och har egna erfarenheter om detta ? mvh,komfortnissen |
|
Paap Reeder |
... visst går det men på en M70 skulle jag mäta upp tändspänningen för spolarnas skull. MVH /// Paap R |
|
Komfortnissen: Köpte fördelarlock och rotor till min dåvarande 320 E30 från Biltema, alltså samma lock som till 750 enl. diskussionen ovan. Kan inte klaga på någontig på locket, annat än att det ej var numrerat. Det utgör ju inget problem, och jag valde att markera med spritpenna i stället. Precisionen på locket var helt ok, och det kändes inte sämre än orginal. Lycka till med lockjakten! Mvh, Linus |
|
|
Ähh...Köp original fördelarlock o rotor om man vill ha lång livsläng och tillförlitlighet . Jag har original lock+rotor och jag har inte bytt dessa sedan 1999,visst,kanske lite för lång tid men JAG har hitintills inte sett några försämringar i vare sig förbrukning eller störningar som kan tänkas härröra till dessa..so far. Köpte före detta lock+rotor på Motor Nord,dessa höll bara ca 2år innan de började trilskas för mig.. Kontentan av detta är för mig ganska självklara iaf,dvs köp original grejor iaf till tändsystemet...Men visst kan en del grejor från Biltema o andra "dealers" fungera trots mina erfarenheter.. Jag skall göra en ventiljustering i dagarna hade jag tänkt och då har jag funderingar på att byta dessa prylar (lock +rotor)med när jag ändå ska "hålla på" för de som undrar :) Mvh Janne. |
|
|
Lite tråd lyftning här pånytt Länk Har inte själv prövat men gossarna på diverse amerikanska BMW forum håller hårt på dessa.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.