AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
679

vad händer om man lossar "casterstagen" ?

Är det nån som vet vad som händer om man lossar casterstagen är det tryck på staget?? ska byta bakre bussning jag tror personligen att det inte händer nånting men det kanske bara smäller till........ måste man lossa konan framtill för att byta?? tacksam för tipps

mvh matte

Jag bytte på en E34 som jag hade och det hände inget, förutsatt att bilen står stadigt på pallbockar för de kan sitta rätt så hårt (bultarna) om man måste ta i lite, tror att E32 har ungeför samma konstruktion.

///Thomas
tack

mvh matte

Hej, på

Länk

beskrivs ett sätt beskrivet under "Upper Control Arm Bushings".

Ja, leden ute vid kulan måste lossas om du ska ta loss staget. En bra avdragare brukar underlätta mycket.

Känner inte till något sätt att byta bussning med staget kvar på bilen. Bussningen sitter HÅRT. Det är på gränsen att den går att pressa i/ur med ett bra skruvstycke.
ofan det sitter som.... då men jag har en press på jobbet så det ska väl gå bra får väl värma lite i värsta fall konan brukar sitta HÅRT me vet ja från andra bilar... ja tackar för informationen

mvh matte

wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
man borde göra om hela bak å framvagna på e32 med bara uniballs.
skall byta det mesta på min 730 och kanske kan man ersätta iaf. en del saker med uniballs utan att det blir för mycket jobb.

7-Series - The choice of your local pimp!.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.