AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.078

nån som sett/gjort en e36 SMG till manuell konvertering?

cane
Tjaba, har haft en del bekymmer med min E36 M3 SMG Låda. 2 bogseringar till BMW för större rep@20k kr. Efter det blev den busig och ville inte koppla ur ordentligt. Tog den till JWR i tyresö (bra killar, rekkomenderas) o de fick tillfälligt ordning på den med en omprog. 1 månad senare har den regregerat till samma problem med kopplingen, den får kärring stopp sas då och då. Nu har jag börjat tröttna och funtar på om man kan riva bort SMG delarna och montera dit spak/kopplingspedal. Är det någon som gjort detta förut? Eller vet om det är möjligt att göra utan att byta hela lådan? Det borde vara möjligt rent logiskt eftersom lådan är exakt densamma för SMG-manuell... endast den fysiska styrningen av den diffar....
gangsta_toth
Läste för ett tag sen om en kille med samma problem som du. Då visade sig att det var han mobil som störde elektroniken till lådan. Kanske skulle vara värt att kolla upp?
cane
Hm, tack för tipset - det ska jag tänka på. Dock tillhör jag den lilla minoriteten som bara plockar fram mobilen på längre resor, använder ingen till vardags.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.