|
|
|
|---|---|
|
Blev stoppad ikväll på Danderydsvägen med Dimljus på. Stängde av dem så fort jag såg men det va visst försent, dem hade på kamera en civil bil va riktad mot mig. Fick se filmen och erkände. Men sen fick jag en annan grej jag inte hade tänkt på. Mina blinkers blinkar vita. Hade aldrig tänkt på att dem blinkar vita men dem är vita iaf..men inte att lampan inutti också är vit. Så jag måste byta dem eller ta risken att om jag nästa gång stoppas få böter. Är svårt att byta just sidoblinkerns lampan? Har aldrig gjort det. men jag har för mig att själva blinkers sitter fast med klips så det är bara lossa på dem och byta lampa... | |
|
Kontentan av det hela, kör inte med dimljusen på när det inte behövs. Min 528i Touring Länk |
|
| Stämmer bra att de bara sitter med clips. (Om du menar blinkersen på framskärmen). De sitter kanska kraftigt så det lättaste är att använda en platt skruvmejsel. Akta lacken=) | |
|
tack.....ska vara försiktig.... köper man orange lampa på macken eller? |
|
|
körde du med halvljus och dimljus eller... det får man inte. men man får ju köra med dimljus och parkeringsljus.. blir snyggare också.. rätta mig om ja har fel. ........ HAHA ;p ..... |
|
| xelerator: Du har rätt!!! | |
| Dimljus får ersätta halvljus på dagtid, men inte på kvällen/natten har jag för mej. | |
| hovang: Alldeles riktigt, de får användas istället för halvljus under dagsljusbetingelser, som det så fint heter. | |
|
vadå får man inte köra med dimljus+parkeringsljus på kvällen?? |
|
|
bmw39: Det beror på när och var. Det ska råda dagsljus, annars är det halvljus som gäller... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Sickena grinbullar, när jag blivit stoppad så har dom bara bett mej fimpa dimljusen medans dom kollar upp bilen. Utom en gång då jag drog min lilla fräckis om att dimljusindikatorn inne i bilen hjälper mej att komma ihåg att ha lyset på överhuvudtaget. Angående blinkersen så finns det numer vita lampor som lyser orange att köpa, om man vill slippa den där fula orangea bublan inne i blinkersen :-) // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
Jag vill inte vara dum på något sätt, men ärligt talat tycker jag att det var rätt att de skrev böter, hoppas de fortsätter med det! Jag är så tröt på att bli bländad av av all bilar som har dim ljusen på! Sen tycker jag att det inte ens är snyggt att ha de på. Mvh Abbe Länk |
|
|
om man bländas av dimljusen är de fel inställda. Jag bländas sällan av dem.. Det är ju en smaksak om det är snyggt eller inte;) |
|
|
Dimljus eller inte kan diskuteras i det oändliga. Fyll på redan befintilg tråd vettja Länk // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.