AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.537

torkarblad lämnar kvar vattendroppar

Sida 2 av 2
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Att det blir vattendroppar när torkaren sveper tillbaka, beror på att det är vatten från själva armaturen som stänker upp på rutan av vinddraget....

Det spelar ingen roll hur hårt torkaren trycks mot rutan, det är ett aerodynamiskt problem i kombination med vatten.

För övrigt kan jag bara hålla med om Rain-X och dess förnämliga funktion!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
...och dessutom riskerar du att bränna motorn om du låter armarna pressa för hårt, så att torkarna går tungt..

C.Douglas: Jag testade faktiskt på förra bilen att spraya med siliconspray på torkarna. Förutom det tog jag ett fint sandpapper och slätade till gummit, så att små repor och jack försvann.

Kalasbra resultat, inget siliconsmet på rutan, eftersom gummit sugit upp siliconet, och enbart gjort det mycket mjukt och följsamt.. Enda nackdelen var ju att det GNISSLADE så in i helvetes när man körtde torkarna dom ca 5 första minuterna varje gång det regnade.. Efter några minuter försvann dock ljudet... För att återkomma nästa gång osv..

Gör som du vill, bra men irriterande =)

// Björn Eriksson
magmo
Lösa torkarblad från BMW kostar till E39 (kaske samma till de andra?) 97,50:-/st

Bara så ni vet!

Var och en har sitt eget helvete!
magmo
Lösa torkarblad från BMW kostar till E39 (kaske samma till de andra?) 97,50:-/st

Bara så ni vet!

ormen
Tips: Jag har alltid haft problem med att torkarna inte torkar E34:ans hela ruta, eller så skrapar o studsar bladen, men jag provade märket Trico, hur bra som helst!
Crippe II
Hej!
Är det inte dags snart att skriva en protest till alla stora tillverkare av torkarblad, vi kräver en klar kvalitetsförbättring av gummiblandningen. Jag tycker också att om man köper en bil i 500.000 kr´s klassen skall man banne mig kunna begära att torkarna gör det jobb som dom skall, och inte att halva rutan lämnas skitig. Jag tycker inte att det hjälper att sätta dit nya blad för att även om det inte råder sådant väglag som nu så torkar dom inte helt rent även om dom är nya.
Några åsikter på detta?!

mvh Crippe II
Juhas 530i
Det är i torkararmarna felet ligger. Dom blir glappa som fan, därför studsar bladen och torkar inte som de skall. Har också blivit trött på problemet, detta verkar gälla för alla E34:or, se bara på hur nära motorhuv den högra armen ligger, i min blir slog den på plåten och förstörde lacken. Kostar ungefär 3000 att byta hos BMW, vet inte om det lönar sig..
magmo
Juha!

Det där mad att armen ligger NÄRA huvkanten känner jag till på flertalet E34:or. Kraftiga slitageskador på både huv/lack och stackars armen. Något att titta på om man är sugen på en 34:a. Kanske en kombination av dåligt inpassad huv och sliten torkararm??

Surt surt sa räven.

To
141
Tomas Stadler
750iL -99
530i Touring -01
Ni som har problem med att torkarna inte gör rutan ren samt ett stort slitage på gummit. Jag tror ni har en sliten vindruta som har gått många mil. Om rutan blir tillräckligt blästrad av tidens tand kommer inget gummi i världen göra rutan ren. Jag hade detta problem tidigare men efter byte av vindruta fungerar allt perfekt. Torkarna slamrar inte, det blir rent samt slitaget minimalt. Dessutom är det trevligt att se klart!

Mvh

Tomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.