AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.535

torkarblad lämnar kvar vattendroppar

Sida 1 av 2
köpte nya bosch torkarblad i dag .....kostade nästan 500 spänn...de gamla gnisslade hela tíden ,men de här går tyst och fint.Har ett problem bara.....på uppvägen torkar de rutan helt torr, men på vägen ner igen lämnar de en hel del vatten kvar på rutan.....grymt irriterande när man kör på intervall. jag har provat att justera torkar armen utan att lyckas fixa till det......har väll antagligen tummen mitt i ........

Jag tycker att du ska reklamera bladen, du ska inte behöva justera torkararmen, om det inte har hänt något med de.
Visa användare
260
K-Jörgen
320 Touring 05
Köpte också nya torkare idag Bosch 497:50 .Jädra pris och funkar dom inte då ...

gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Varför byter ni inte enbart gummit under 100 kr st. på BMW samt enkelt att byta
Köpte enbart gummit på BMW för några månader sedan. Tycker inte att de håller speciellt länge. Ändå har vi haft en torr höst här i Göteborg så torkarbladen är lite använda...

Gör det med stil.
gt
2.767
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Ausgarius: Och med det vill du säga att samma gummi håller längre om man köper komplett torkare för 500 kr då eller..???
Visa användare
260
K-Jörgen
320 Touring 05
Jag skall prova att byta gummi nästa gång men fjädringen på mina gamla verkade blivit stelopererade. Nån gång emellanåt måste man nog byta ut dessa. Besviken när jag köpte de nya bladen då det inte var nån spoiler men oops de gamla satt kvar när jag tog bort bladet, trodde att de tillhörde bladen.

gt
2.767
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
På E39 sitter spoilern på armen..på E34 ihop med torkaren
Jag har funderat på en sak angående torkarblad. Torkar bladet bra om man lägger cylicon på det? Om ingen har testat det så tänker jag göra det. :)
PE
630
PESK
740iA e32
Kör med "Bossebildoktors" knep, det funkar faktiskt
riktigt bra. Tvätta torkar gummits anläggnings kant
med tvål och vatten...och vips så tar det bra igen...
en så enkel sak som tvål löser upp "trafikfilmen"
på bladet....
God Jul

Peo
Risken med silikon är kanske att du får hela rutan full med det sen, och inte det lättaste att torka upp direkt.

____
Reach the door with a breath and a scream.
skulle inte silicona min torkare iallafall..
Näe nya gummi regelbundet och mer än bara vatten i behållaren brukar göra susen..

Johan S
Chassinummer:3527066
www.bimmer.nu
sidan för Bmwtokar!
Bmw ludde
Hehe, biltema =) 30kr/st håller iof inte så länge men man kan byta oftare....
Bmw ludde
Hehe, biltema =) 30kr/st håller iof inte så länge men man kan byta oftare....
GTO80: Med det vill jag säga att det inte tycks spela någon större roll om man köper enbart gummit (á 100 kr) eller nya torkare (á 500 kr) - jag är inte nöjd med kvaliten på någon av dem.

Gör det med stil.
da
75
dagskjo
528iA-98
Köpte bara gummit på BMW (tyvärr) eftersom de var betydligt sämre än de gamla......funkar ok så länge rutan är "normal" smutsig men vid resa norr över med snö blandat regn var dom helt KASS - surt när dom trots allt tar 100:- styck!

Polera rutan med lämpligt medel, till exempel RainX, så kommer torkarna fungera betydligt bättre. I farter över 90 km/h behöver dessutom inte torkarna användas. Vattnet pärlar sig och glider av rutan i rask takt.
Har hört talas om någon sorts tillsats man häller i spolarvätskebehållaren och ska ha liknande effekt.. någon som provat? (kommer tyvärr inte ihåg vadundermedlet heter)
Kan bara rekommendera RainX som jag slängde på rutan i samband med lackskydd hos Bilvårds-Jörgen på Valhallavägen.

70 km/ och du behöver inte köra några torkare alls, enbart vid typ omkörning av långtradare .. mycket väl värt investeringen på några hundralappar, tror det var 4 om jag inte minns fel, lite mindre än Bosch-bladen då ;)
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Att tvätta av både rutan och bladen med aceton gör susen, bladen känns som nya sen, funkar x-tra bra mot fenomenet som tråden handlade om från början(vattendroppar,dimma kvar efter svepet.).
racejimmy
Jag har exakt samma problem som hazzard, att torkarna lämnar vatten kvar på nervägen.

Finns det inget sätt att spänna själva torkararmen så att denna trycker hårdare mot rutan, då borde problemet vara löst tycker jag.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.