AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.243

BMW528IA 97 Bra BMWverkstad i Malmö/Limhamn

Sida 2 av 2
Ca
6
Calleb01
BMW528IA 97
Körde först till NFS, han hade varken kunskaper (inte rätt sorts instrument) eller tid, fick köra till Förenade Bil Drottningtorget. De hade inte heller tid men med lite trixande så fixade det sig.
Nu fungerar den som en klocka och 15 000milaservicen är gjord.
Detta till ett mycket bra pris.
Det var en vevaxelgivare som gått sönder.

Ja, precis Tobbe från NFS om vi verkligen höll oss till sanningen hade vi nog alla varit mycket nöjdare än vi är. Prata nu inte strunt att du inte ville`` ta`` jobbet. Alla vet vi att du samarbetar med ``tysken`` och att ni delar på pengar, det vore ju O.K förutom att när din ``tyske`` vän tog ner kardanen på min BMW så tog det inga sex timmar utan en halvtimme eftersom jag var där personligen och såg på när han demonterade den. Och tro mig han såg inte så jäkla händig ut heller när han gjorde detta ``jobb``. Eller rättare sagt vilket jobb?. När jag sedan reklamerade bilen till dig efter betalningen så sa du att felet måste ha varit där innan men min fråga är hur vet jag om det inte var tysken som satte den fel från början? Om bilen hade blivit lagad hade jag inte sagt ett dugg men nu blev den ju inte lagad och du tog ändå emot över 4000 spänn för ingenting. Kallar du det service? Det roligaste måste ändå vara när jag hämtade min bil efter betalningen och började köra iväg så sprang du ut ur hallen och stoppade mig för att ytterligare ta betalt 100! spänn för bensinen som du tankade i min BMW när du körde med den till tysken. Själva det förklarar hur du och din s.k BMW verksamhet fungerar! 100 SPÄNN!. Oj vad folk kan vara snåla och giriga. Första o sista gången. NFS=No Fuckin Service

President
President:
Jo, det är riktigt att det är "tysken" som gjorde jobbet på din bil. Det blev så eftersom jag inte har lyft och det är tämligen bökigt och tungt att plocka ner avgassystemet och kardanen på domkraft och pallbockar. Att jag och "tysken" delar på pengar stämmer inte riktigt eftersom jag inte har fått en krona av de 3750,- som du har betalt för arbetet. Jag har nämligen betalt just 3750,- till "tysken" för arbetet. Det finns det faktura och betalningskvitto på om du vill se. De pengar jag tjänade på dig var mitt pålägg på stödlagret och växellådskuddarna. Alla delarna köpte jag på förenade bil och som mest är deras verkstadsrabatt 20% dvs en total förtjänst för mig på 176,20. Därför kan jag inte tycka att jag ska lägga tid och pengar på att tanka din bil för 100,- utan att få igen de pengarna. Om du vill slippa betala bensin när du lämnar din bil på en verkstad kan det vara idé att inte lämna bilen med tänd reservlampa.

Anledningen till att jag skickar ut bilar till "tysken" är att jag försöker se till så att kunden får jobb utförda som är svåra att göra på pallbockar. Detta för att kunderna skall slippa köra på olika ställen. Jag lägger en dryg timme på att köra ut bilen och hämta den när den är klar utan att få någon del i arbetskostnaden. Anledningen till att jag tar betalt för hela jobbet är att "tysken" incisterar på att köpa materialet genom mig för att jag ska få något för att jag kör fram och tillbaka, jag har alltså ingen del i hans arbetskostnad.

Om det tog en halvtimme för honom att ta ner avgassystemet och kardanen är det lite synd att du inte påpekade detta när du var här och hämtade bilen den 18/6, då hade vi kunnat ringa "tysken" direkt och fråga var alla sex timmarna kom ifrån. Det är ju tyvärr lite längesen nu och inte helt lätt för honom att minnas exakt vad det var som strulade.

Att "tysken" skulle ha förstört din kardan låter inte troligt, han har ju trots allt varit bilmekaniker i lite mer än 40 år.

Mvh Tobbe på NFS
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.