AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.244

BMW528IA 97 Bra BMWverkstad i Malmö/Limhamn

Sida 1 av 2
Ca
6
Calleb01
BMW528IA 97
Min bil uppför sig konstigt,
känns som om den går på 3cylindrar, varvar max 1500varv, luktar bränt om hela bilen. Har ni några tips eller känner till någon lämplig verkstad i Malmö/Limhamn.
Bilen har gått som en klocka tills idag..
Bara till att vända sej till Förenade Bil FOSIE- ej FB-centrum och ej för all del autosport på limhamsgårdens alle- de är riktigt dåliga- Kan också vända dej till Tobbe på NEEDFORSPEED om krav på aukt. inte finns- Tobbe är RIKTIGT duktig.
Ca
6
Calleb01
BMW528IA 97
Var hittar jag Tobbe på NEEDFORSPEED???

Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
han håller till på jörgenkocksgatan vid frihams viadukten, när du har svängt ner från viadukten (och kör bakvägen" till järnvägstatinen) så är det precis till höger vid den första korsningen. Du ser skylten när du kör ner för backen.
annars är här en karta Länk
ha
157
hamannBMW
BMW 735iAL 99 Individual
Jarls Bilservice i Helsingborg. SUPER service och proff. meka

Länk
Länk
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Min röst faller med på Förenade Bil FOSIE, och som bakmiki sa, INTE Förendade Bil i centrum.

Min 528i Touring
Länk
Kör annars till Åke Perssons bil i Valleberga mellan Ystad o Simrishamn.... bättre verkstad hittar du inte.. o definitivt inte till det priset......

V8 rockar fett!
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
NEED FOR SPEED

www.nfs.nu

4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste!
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Jag undrar.... har jag träffat någon av er Malmöiter på vägarrna i Malmö/Limhamn? :-) Man blir lätt nyfiken i och med att man själv håller koll på allt och alla som kör BMW i Malmö.
Kör för all del INTE till Tobbe på Need for Speed. Jag kan garantera dig att du kommer att behöva ett banklån när han är färdig med din bil. OTROLIGT dyr. Förenade Bil gör jobbet gratis jämfört med hans priser+skulle du reklamera din bil så säger han bara att det felet måste ha varit där innan han fick bilen. Snacka om dålig service. Personligen så rånade han mig på 4000 spänn när han bytte ett stödlager på kardanen som kostade 700. Kunde ha åkt till Spanien med tjejen i två veckor för dom pengarna.

President
Om man nu går igenom svaren du fått så kan man komma fram till följande:

Du skall åka till:

Need For Speed
Förenade Bil Fosie
Jarls
Åke Perssons

Samtidigt skall du absolut inte åka till

Need For Speed
Förenade bil Centrum

Alltså beror svaret helt och hållet på vem du frågar.
I ditt fall hade jag nog vänt mig till Autosport i Limhman, testa dom och se hur du känner.

Personligen har jag inte märkt något speciellt negativt med Förenade bil i Centrum och att Need For Speed är otroligt dyr och har dålig service tycker jag inte överensstämmande med sanningen.

Dom som använt sig av NFS ett längre tag vet att man inte blir vare sig skinnad eller att han är dyr.

Lycka till med dina problem vart du än vänder dig.

Johan S
Chassinummer:3527066
www.bimmer.nu
sidan för Bmwtokar!
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Tycker Tobbe på NFS är bra. Inte billig, men bra. Man får fasta priser som han håller. Han lagar heller inte i onödan, visar utbytta delar och servar småsaker gratis när man varit där några gånger.

Matthias
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Har själv väldigt bra erfarenheter av Tobbe på NFS. Autosport har jag också haft inne bilen på och de är säkert inte dåliga men har förmågan att skinna en. De ville ha 1700:- för en vanlig oljeservice medan jag fick den för halva Autosports pris hos NFS.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Stout>>>"Vrålbilligt" med 850kr på v-stad måste jag säga..Gjorde en själv här i helgen på min 735:a(rymmer ca 5.8liter)...Hamnade nog kring den summan för mig med hallhyra,svindyr mackolja(hann!! inte köpa på fat till detta byte :))+mahle oljefilter från Mekonomen(såg iofs exakt likadant ut som originaloljefiltret minus BMW loggan :)

Nästa gång blir det till att ha allting klart innan bytet,dvs inköpt olja på 20liters fat mm.mm..

Om någon nu undrar varför jag inte bytte olja på lite mera sansad/planerad tid, så kräver det s.k."julstöket" sitt så det blev som det blev :)

Mvh Janne.
btw: läst denna tråd: Länk ??
Fortfarande tämligen aktuell...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Ca
6
Calleb01
BMW528IA 97
Tack för alla trevliga inlägg.
Inte lätt att välja...
Blir nog att man tar den verkstaden som ligger närmast då man antagligen behöver bogsera bilen dit.
Bilen passerar snart 15 000mils gränsen så även en service behövs.
Vet ni om 15 000milaservicen är en stor eller liten service (dyr/billig)?

Kowalski
Om den blir dyr eller ej beror på vad som gjorts vid förra tillfället. Sekvensen är olje-insp1-olje-insp2-olje osv...
Så dyrast tänkbara är om det är dags för insp2, kostar väl cirka 5 lappar skulle jag tippa på hos BMW.

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
BMWCS SYD
Ca
6
Calleb01
BMW528IA 97
Jag tog en chans och startade bilen ikväll....
Den fungerar som vanligt!!!!!
Nu ska jag KÖRA och lämna in den på 15 000milaservice.
Några tips på vad som var felet kunde vara?

Ca
6
Calleb01
BMW528IA 97
Skit.
Den fungerade bara så länge den var kall.
Det får antagligen bli bogsering.
Kan man bogsera en automatare?
Vilket läge ska växelväljaren vara i?
Tacksam för snabba svar då jag tänkte bogsera den ikväll.

Därom råder det delade meningar.. kolla här: Länk

Grundtipset verkara vara: kolla i "der betriebsanleitung" och gör som det står där... (är det sensnö fortfarande inne i Malmö så skall du ha vinterdäck på BÄGGE bilarna....)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Hej!

Nu måste jag skriva in en liten rättelse bara för att det inlägget jag besvarar är så fel!

President eller rättare sagt Ivan:
Om vi håller oss till vad som verkligen har hänt så var det ju faktiskt inte jag som bytte ditt stödlager, utan en annan verkstad. Det förbryllar mig lite att du inte nämner detta i ditt inlägg eftersom det var jag som skickade dig dit pga att jag inte ville ta jobbet. Där fick du dessutom besked på att ena delen av din kardan var utbytt och inte satt ihop på rätt sätt. På grund av obalans skulle det därför inte hålla någon längre sträcka utan du blev rekommenderad att skaffa en annan kardan eller balansera den du hade. Du hade inte tid med detta utan skulle fixa den under din semester. I de pengarna du har betalt ingår stödlager med 625,-, växellådskuddar med 256,- och arbete 3750,-. Arbetet tog totalt 6 timmar eftersom de fick bränna bort de rundade muttrarna som håller katten mot grenröret med gassvets. Tycker det är lite trist att du lägger ett inlägg på ett forum sex månader efter den aktuella händelsen utan att kontakta mig först med dina synpunkter.

Mvh Tobbe på Need For Speed
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.