|
|
|
|---|---|
|
Hej! Då jag tvättat min 325 Touring 89 och ställt ut den i minusgrader kan man inte stänga framdörrarna. Man får sitta och hålla i dörren tills värmen kommit och det blivit plusgrader i bilen, ganska jobbigt :-( Vet någon vad jag ska göra? En BMW verkstad sa att jag skulle ta isär dörren och smörja upp grejerna. Det lät omständigt, finns nåt enklare? Olle | |
ormen |
blås tills du är blå in genom nyckelhålet... ser dumt ut att stå o kyssa en dörr, men förhoppningsvis den lilla ångan tinar upp så att du kan stänga, dock så fryser det igen o igen o igen.... har själv råkat ut för detta massor, det tar nån vecka innan det släpper... men det bästa är att montera bort dörrsidorna och spruta in nån slags smörjmedel (grafitbaserat helst) på låsmekanismen... då kan man även passa på att rostskydda dörrarna invändigt! inte är det jobbigt o meka lite....... |
|
Tjena!! jag har samma problem med min. jag håller i dörren ett tag sen går det att stänga.. det är nog smart å göra som ormen säger. jag spruta in lite 5.25 i låset sen har det inte blivit så igen.. om du vill göra en snabb lösning. Problem är till för att lösas!! |
|
| Passa er från att använda CRC 5.56 på låsen då detta medel innehåller vatten. Bättre då med WD40. | |
|
Har varit med om samma fenomen. Varmgarage och låsolja hjälper! Det räcker med någon timme i varmgarage... knappt det. |
|
|
Samma här, smörj så är problemet borta. Jag behövde inte ta bort dörrsidan ens. --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Btw så är det plättlätt att plocka dörrsidan. --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
| nu när vintern kommer med kan de vara bra och smörja in alla listerna med silikon :)!men det visste ni väl redan? ;) | |
| Silikon? Ok, var köper man det? på OK? | |
|
Det var vist många som råkat ut för samma sak...trodde jag var den enda. Skulle precis göra ett inlägg om det =) |
|
|
Mitt lås fryser och om man sen lyckas låsa upp kommer man inte in en då för då har ju naturligtvis hela j**la dörren frusit fast :( -------------- Min E30: Länk |
|
|
Ni vet väl om att e30n har den eminenta funktionen att om du håller uppe handtaget så tinar den låset med hjälp av inbyggda värme slingor..... /Johan -Mår dåligt utan M20- www.e30klubben.com |
|
|
Va?! Har inte bara 7:an det? --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Va?! Har inte bara 7:an det? --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
jo jag kom på den lilla funktionen igår... funkar skit bra till låset.. tyvärr tinar den ju inte upp låslisten :) -------------- Min E30: Länk |
|
|
Edit : låslisten??? Dörrlisten ska det stå... -------------- Min E30: Länk |
|
|
Alla E30 har väl int den uppvärmnings funktionen. Alltså genom att lyfta på handtaget. Det gällde väl inte heller att låset fryser? Utan att grejjen i dörren som viker runt piggen i dörren fastnar. Låsen kan ju funka fint utan att dörren går att stänga för det. Dörr jäkeln frös fast trots silikon på listerna:( Men det funkar iaf bättre än utan silikon. |
|
|
yepp... har haft problemet många ggr. hur jag löste det var genom att strycka dörre fram o tillbax tills det blev värme av friktion. tar bara några minuter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.