|
|
|
|---|---|
| Har nu för andra gången i mitt liv en m-bil en m5-99 med 13000 mil på mätaren. Går fint och har all utrustning utom elektrisk bakrutegardin och taklucka.. Två ägare och full servad på samma bmwverkstad sen ny.. Blev såld på den direkt när jag såg den men i köerna utanför Hamburg ångrade jag mig djupt att jag inte köpt en bil med automat.:) Men gillar den mer och mer .. Det tar ju ett par dagar att lära sig bilen.. Men jag saknar sjuseriens komfort och "glidarkänsla" och framför allt känslan av rymd i kupén... SÅ är det nån som har en 750iLA -99 och nyare är välkommen att byta... | |
wiseguy |
Jag har varit så jävla inne på att skaffa en M5a... drog upp en tråd då ja inte såg nåra automatlådade M5or på mobile.de.. Du kan ju läsa den. Dessutom tycker jag att automatlådan är så jävla skön. Ja har tidigare haft en 740, och komforten går ju inte spegla någon annan bil. I alla fall enligt mig. M5 kan dra, utan automatlådan, jag vet att folk har olika åsikter om detta. Men aja, SMG kunde man väl åtminstone göra på skiten. |
| Jag måste lägga en notering. Jag åker i en E38a och har nu efter 1års fixande fått som jag känner ordning på alla små egnheter som en lyxbil med några år på nacken kan erbjuda. Men då kommer den basala känslan upp , jag vill byta. Och till vad ..Jo en M5a är detta något som herrarna kan förstår.. sedan händer något konstigt jag börjar inse att en 7a är något är mer värt att vårda för det finns kraft och känsla som om en syriansk folkvagon kan erbjuda. Vad gör jag ... Jo jag bjuder in en kvinlig bekant med ett varmt motor intresse och hon går med på provkörningen av den tilltänkta M5an och hennes komentar var ..rolig men inte lika sober så jag får dras med min e38a. | |
| Jag vill tillägga,haft många olika BMW i min ägå,men E38-an är faktiskt är den bästa bil i mitt liv. | |
|
Ångrar som en hund i snöstorm att jag sålde min E38:a. Bästa och komfortablaste vagnen jag ägt hittils. Står i valet och kvalet inför nästa bilköp om det ska bli en E60 touring eller en E65:a. |
|
|
Tänk då bara vilken bil Alpina B10 V8S måste vara, 375 hästar och en automatlåda... och allt detta förpackat i ett femserieskal... Ultimat? :-) MVH, E38B12 |
|
|
Sail: Är E38an komfortablare än X5an? Har aldrig åkt en sån. Ny bild 19 Nov- Länk |
|
|
Soki: X5:an är en mycket bekväm bil. Bra utrymme i baksätet för ben, nästan plant golv men lite platt baksäte. Fram är den bred, bekväm fin sikt mm. Stormtrivs med den,,,men E38:an var ett par snäpp extra. Bättre baksäte i E38:an även om utrymmet i sig var mindre enligt de som åker därbak. Båda bilarna är landsvägs kryssare av enorma mått,,men som sagt E38:an hade det där lilla extra även om det är svårt att säga exakt vad det var. Sedan var E38:an en billig bil att driva, bra bensinförbrukning med tanke på storlek samt mycket god kvalitet vilket i mitt fall ledde till fina driftskostnader totalt sett, tror inte att X5:an kommer att kunna slå den ekonomin. Och jag är INTE den som snålar på service under några omständigheter. Är faktikist rätt förvirrad över mitt köp av bruksbil. Att det blir BMW är det ingen tvekan om men jag velar mellan E60 och E65 av den anledningen att en 7 serie ger det där extra i form av känsla på ett svårdefinierat sätt. Ett alternativ är iofs att man hittar en E38:a 740 av senaste årgången som någon pedant till ägare kört ca 1000-1500 mil med som man kan få till ett bra pris. Men det börjar väl bli svårt att hitta. |
|
|
Sail: Funderar du på en E65 som bruksbil? hehe härligt med resurser? =PP Hur känns fjädrigen i x5an? Sväljer den ojämnheter bättre än E38an? Visst går det att hitta lågmilade E38or 00-01, blicka ner mot tyskland så.=) Om du tycker om E65ans design och har råd med en så skulle jag nog hellre köpa en sån än en E38a. E65an har ju trots allt nyare teknik men som sagt, de kostar ju en del också. Ny bild 19 Nov- Länk |
|
| Min E38:a var utrustad med EDC och X5:an har inte sportpaket men drag och nivåreglering vilket gör att X5:an är komfortinriktad och sväljer det mesta av ojämnheter. Men E38:an med sin EDC slukade det mesta i komfortläge. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.