AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.276

Då var min BMW död

Sida 1 av 2
To
14
Tobbe_N
krockad 325tds -94
Blev påkörd av en buss igår. Nacken är inte heller som den borde vara.

klipp och klistra

www.tobbe.8m.com/bmw/1.jpg
www.tobbe.8m.com/bmw/2.jpg
www.tobbe.8m.com/bmw/3.jpg
ajfan.
skit i bilen, den är bara en materiell skitsak...
hoppas verkligen att du inte får några bestående skador i nacken.
Må fan komma och hemta hem de där arroganta busschaufförerna snart, de kan verkligen göra de mest idiotiska manövrarna.
hur gick det till?
-Daniel-
å s*tan det måste ha varit en rätt hård smäll va hände igentligen?

var det ditt eller busschafförens fel..?

har märkt att dom verkar köra lite för mycket efter principen störst går först

det är inte bara en gång man har fått tvärnita och lägga sig på tutan när man träffat på dom
To
14
Tobbe_N
krockad 325tds -94
vädret var riktigt dålig jag var på väg hem från jobbet. körde på 90-väg och kom fram till ett vägarbetsområde, där det blir 70 samt omkörningsförbud. jag håller ett betryggande avstånd till bilen framför pga vädret, han bromsar till stopp så gör även jag och stannar ett par meter bakom honom. Efter mellan 5-10 sek efter det att jag stannat ser jag en buss i backspegeln som närmar sig oroväckande fort. han uppmärksammar inte mig i tid utan kör rakt in i röven på min bil. den flyger då fram in i framförvarande bil som också blev skrot. därefter så åker min bil ner bredvid vägen där de håller på att bredda. ca 0,5 meters höjdskillnad.
Hoppas verkligen att min nacke återhämtar sig snart.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Aj....tråkigt att se att bilen blev skrot. Ser ut som en compact ju. Men ännu tråkigare är det att höra att du fick problem med nacken efter smällen. Hoppas verkligen att du inte får kroniska problem! :(

Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Fy f*n ! Har varit där själv å fångat upp en Nissan King Cab me hjälp av en v****o 740 kombi, ja nita bakom en lastbil och han bakom rörde inte ens sin broms. J*lar vad det smäller illa. Ta det soft me nacken, misstänker att du redan varit på sjukan å fått den kollad. Annars e de dit med en gång så att det finns på papper om det skulle bli värre, det kan komma långt efteråt. Sen e nästa grej att komma upp på hästen igen, jag lovar att blicken kommar att dra sej till backspegeln så fort du rör bromsen ett bra tag efteråt.
Krya på dej å hoppas du hittar en ny bil inom kort // CB.

Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Tobbe det är tråkigt att höra att du skadade nacken!
Åk till sjukhus och få skaderna dokumenterade (mycket viktigt!) och du ska röntgas oavsätt vad dom säger, samt kom i kontakt med en duktig sjukgymmnast snaras möjligt.
När du fyller i din skaderapport, glöm inte att skriva person skada och att du har smärtor från nacken.
Här är en länk som jag verkligen hoppas du inte har nytta av Länk
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Och krya på dig!!
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
mycket tråkigt. lider med dig!
busschaufförens försäkring köper dig bil som till slut kanske blir bättre?
synd att d e så svårt att få honom o betala för den långvariga smärtan...
(ja fick min opel betald o ja ha hämtat mig i min nacke, fick inte en krona dock)

krya på dig o berätta gärna sen hur d gick!

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Fyf-n!!!

Hoppas nacken blir bättre snart! Kolla upp nacken fort... såg ngn dokumentär om att man inte får ngn ersättning för nacken om man inte uppsökt läkare för smärtor inom 24h eller ngt sånt... vilket är helt sjukt...

Jag har varit med att busschafförer beter sig hur som helst i trafiken, svänger in framför en eftersom de vet att man gärna inte ställer sig i vägen för dem, har tom varit med om att bussen legat och slipstreamat bakom min bil när min flickvän övningskört!!!

Hoppas du återhämtar dig snart!

4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste!
svintoleffe
För ett par år sedan blev jag påkörd av en lastbil när jag stod stilla, jag hade ont i ett par veckor efter åt.
Krya på dig.

Busschaufförer tror att dom äger vägen, jag har märkt det när jag kommer med en stor lastmaskin ialla fall ska dom ut fast man ligger bredvid dom.
Men tro inte att jag har svängt då, dom får stanna.

Men som sagt krya på dig.

MVH Leffe
To
14
Tobbe_N
krockad 325tds -94
nog har jag vart i kontakt med läkare alltid, det blev ambulans in direkt efter olyckan. Där gjordes en C.T tror jag att det hette. De gjorde alltså en skikt röngtken på både hjärnan och nacken. men de hittade inget, så jag ska in på återbesök om ett tag där det skall göras en provokations röntken.
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
beklagar sorgen och hoppas du blir bättre snart.. busschaufförer har ingen skam. dem skiter i hur de kör, för ifall de händer nåt så händer det dem ingenting.. förjävligt

........ HAHA ;p .....
Hoppas du blir bra i kroppen. Se verkligen till att rönkta dig så fort som möjligt, som killen nämnde ovan det är mkt viktigt för framtiden! Jag var själv med i en trafikolycka den 8 augusti, på vägjobbet jag hade, så somnade en tjej och körde in i våran bil. Det var väldigt otäckt och hon körde ju inte precis 70 heller, min nacke och rygg än inte bra än...
När man är med i en trafikolycka har man rätt att få pengar av han / hennes försäkringsbolag som osakade olyckan?
Eller får man bara ersättning via mitt försäkringsbolag?
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Du får ersättning via ditt eget bolag, ersättning för förlorad arbetsinkomst, sveda och värk och dina utlägg...du kan även få hjälp till olika former av rehab, ev till utbildning.
handsfreE,(hade varit trevligt med ett namn) du har anmält skadan till ditt försäkringsbolag? Räkna bara med att dom vill veta allt..och jag menar då allt om dig, innan du får ekonomisk ersättning. Om jag förstår dig rätt så hände olyckan på arbets tid? Då ska din arbets givare anmäla skadan som arbets skada (enligt lag ska alla skador som äger rum under arbete anmälas)Om du har problem med försäkingsbolaget så har du rätt till rättshjälp via facket..annars kan du även få hjälp via egen advokat/jurist som ditt försäkrings bolag får betala.
Ar
57
Arsson
323 Cupe -96 E36
För ett par veckor sedan så väjde ja å kom ner i diket å körde på en reflexstolpen som drog med sig hela M3 spoilern och de inre skärmarna + buckla i huven. men det går ju på försäkringen som gott är. Dock 3500:- i skälvrisk.

Men vad tror ni om att köra utan spoiler nu på vintern?
Tycker att det bör inte vara så bra när det är slaskigt å snöigt men med vid bra väder gör inget?
Därimot min far tycker att det inte har någon betydelse eftersom det inte fanns så mycket skydd förr på bilar.

Man ser ju en remrulle å ett taggit stort hjul.

Länk
Länk
Länk

Vad tror ni

Jo desutom så går den bättre, för motorn får mera kall luft än tidigare :-)
bra att länkarna funkade :<
bm
137
bmw_henke
330D Touring -02
AJDÅ, krya på dig :D
kn
310
knudi
535i -92
du åkte väl in på sjukan o fick dokumenterat nacken?
annars kan det vara svårt att få hjälp från försäkringsbolagen. Senast 72 timmar efter olyckan skett ska det ha dokumenerats

/Steffee
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Skönt att se att "sittbrunnen" i bilen klarat sig så pass bra... så att det fortfarande finns hopp om "ett liv" efter en krock...

Krya på dig Tobbe...
Krya på dig! Hoppas det inte blir bestående skador...

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.