|
|
|
|---|---|
|
tjena! ponera att man skulle åka ner och kolla på denna alpina. Länk en 86:a för 100 000 kr, det känns ju som en hel del, men om man har tänkt att ha den i några år (minst) plus att man tar mycket väl hand om den (e30 fetischist som man är), skulle den minska så mycket i värde tror ni? Är den till att börja med värd 100 000kr? om den är så fin som den ser ut vill säga, och har de milen. vill gärna höra allas funderingar kring detta | |
|
Om fräsch en B6:a är värd 100'? Lätt, speciellt om den inte rullat mer än 13' mil. Kolla bara vad bra M3 E30 håller sig i pris, en B6:a lär inte hålla sig sämre direkt. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
men frågan är om alla m3 ägare verkligen får ut vad de begär? jag kan nog tycka att det är lite mycket pengar de begär ibland. tror du att denna alpinan skulle stå sig i pris? |
|
|
med tanke på att det är en bil med ett antal år på nacken med så få mil och som är så unik så skulle jag ju säga att den håller sig garanterat i pris, kan ju tillochmed öka om den sköts om väl och inte körs för mycket! dom minskar ju med åren och det driver ju upp priserna... BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
fdgdfgdg: Alpinan på din länk är inte en äkta Alpina! Det är en från 86 står det, men varför är det nya spoilern,stötfångare fram+bak och bakljusen! Ok, kan vara en äkta för det men isåfall så är det kapat i karossen. Bakljusen passar inte rakt av från gammla till nya modellen! MVH Tommy. |
|
|
Hmmm. motorn är det oxå nå konstigt med! 261hk står det, men det sitter ett insug från 2,8:an! Mysko Alpina de där!!!!!! |
|
|
En sak till!!! Spolarvätskebehållaren är oxå från 2,8:an.... |
|
| tycker mer att dom har flyttat på expansionskärlet för att få plats med fäderbens staget. Kolla på den här b6 3,5 86. Länk Bara synd att dom har skuret i den, då den har den starkare maskinen utan kat | |
|
3,5 finns med båda insugen och utan katt så är det 261hk. Men att det sitter dom nyare ljusen och spoilers på verkar ju lite mysko!!, och gör den ju inte till en helt original bil..synd!! 3,5 utan katt gjordes i bara 92 ex tillverkades från 11/85-7/87 Mvh Jocke www.frid.cc |
|
Linkannr2 |
Hur många 89:or gjordes? |
|
Miss av mej, trodde det var kat motorn... Är det inte kat märket på bakluckan? |
|
|
Jo visst är det kat märket!...Hmm.. Vet inte exakt hur många 89:or men 127st mellan 8.86 - 12.90 (3,5) Verkar vara ett litet ihopplock på den där bilen.. Mvh Jocke www.frid.cc |
|
|
Den där såg inte så fräsch ut. Köpte min för långt under 100 kkr 1999 då den hade gått 13500 mil: Länk Har för mig att en B6 3,5 finns inte med faceligt och ej kat. Dock finsn den "icke faceliftade" både med och utan Kat. Den utan kat går ruskigt bra för en E30, toppfart 252 km/h och skiljer närapå enm sekund 0-160 km/h: Länk Ett roligt faktum är attt E30 B6 3,5 utan kat har identisk prestanda i princip med E28 M5 på stående kilometern. |
|
|
Bilen på bilden ser varken fräsch eller orginal ut. Ser ut som en ny kaross med gamla drivlinan? Priset på en sån bil kan ju disskuteras. 100 000:-? Nja.... Att FRÄSCHA Alpina bilar i orginalskick håller priset har jag dock inget tvivel om. Kolla in denna annonsen på blocket tex: Länk Även denna bil är inte i mina ögon helt orginal. Den är "utrustad med" ögonlock, vita blinkersglas m.m. Och det ser även ut som om den har 8" fälgar även fram? Detta är ju saker som går att återställa naturligtvis. /Henrik Pihl "Alpina - Bättre än BMW" |
|
| Det där med värdet på bilar...;) I teorin är min B8 värd 200000:- men om jag får ut det är en annan sak. Detsamma gäller nog B6 an på blocket, 150000 i fast pris låter lite väl optimistiskt. Det bästa man kan hoppas på är att om man tycker sig gjort ett fynd när man köpte sin entusiastbil är att man får tillbaka det man gett samt får betalt för åtminstone en del av vad man lagt ut på den. Själv har jag pågående reparationer som landar kring 40000 samt en omlack för ytterligare 20000 innan jag är nöjd, misstänker att jag aldrig kommer att få igen de pengarna när "Bettan" väl ska säljas ;) | |
|
Alpina B8: Hur beräknar man ett teoretiskt pris på en bil? ;o) Jag håller med dig om att bilen på blocket har ett väldigt optimistiskt pris, men i grund och botten så handlar det om att komma fram till ett pris som både köpare och säljare kan anse sig nöjda med. Och man kan naturligtvis inte räkna med att få tillbaka alla pengar man lägger ut. Som en bekant sa: "Om jag bestämmer mig för vilken bil jag vill ha idag, och kan köpa den imorgon. Då är det inte intressant." Det är ju själva letandet efter något speciellt som är kul, och då är kanske inte priset det mest avgörande? /Henrik Pihl "Alpina - Bättre än BMW" |
|
| Cyberoid...Med teoretiskt pris menar jag ett snitt av vad säljare begär för likavärdiga bilar. Men vad folk begär och vad de får för sina bilar är två olika saker. Jag vill inte berätta vad jag gav för min bil när jag köpte tillbaka den efter att ha gått o saknat den i 18 månader, men det var inte ens i närheten av det pris som säljaren annonserade ut bilen för. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.