AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.042

bussningar framvagn E34...

hi
70
hi_pot
328ci -99
hej ... har lite glapp i min framvagn ja oxå o tänker byta lite bussningar...

Men ja har hört att man kan plocka bussningar från tex 750 till min 525:a... stämmer det? för den e ju mycket tyngre o större på alla sätt o vis så de borde hålla bätre... eller?

simon
Stämmer det du säger , kan bara inte precisera vilka bussningar det gäller, förresten har du provat att söka på ämnet?

Johan S
Chassinummer:3527066
www.bimmer.nu
sidan för Bmwtokar!
Om du tänker på bussningarna till casterstagen så stämmer det att det funkar med bussningar ämnade för 750. Jag skulle dock kolla upp kulleden på staget, det brukar vara den som glappar och skapar irriterande klonk vid inbromsning m.m.

____
Reach the door with a breath and a scream.
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
hi_pot: du köper M5s bussningar till Casterstagen
hi
70
hi_pot
328ci -99
oki... av bra... men skulle M5:ans bussningar vara hårdare än 750:ns? mm... kanske de är...

men asså det e lika bra att byta hela länkarmen om man ändå ska byta då?

tror ni att det räcket me casterstagen eller ska man ta flera? för casterstaget e la det stag som får mest stryk...
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Till det bakre caster staget är 750 bussningen den bussning som har mest gummi i sig...håller bäst. Dock kommer jag ej ihåg hur mycket som måste fräsas av bussningen för den ska passa i en e34.
Annvände dom på e28an tidigare...höll bättre än std busning men dom gav upp ändå. (mycket bankörning). När bilen driver till höger-vänster under inbromsning är det dom bussningarna som har gjort sitt...klonk då är det kul lederna.
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Hej! litet tips: på min bil var det den ena bärarmens spindelled som klonkade...glappet kändes inte med uppphissade hjul men kunde kännas med ett brytjärn mellan bärarmen och fjäderbenet...
hi
70
hi_pot
328ci -99
så ja ni tror inte ja behöver byte armen utan bara bussningen till casterstaget? rätt?

o att bussningen till 750 måste man fräsa ner lite...
Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
Bussningar från 750 borde passa direkt, dom brukar använda dom på E34 M5 också (för att dom är hårdare).
hi
70
hi_pot
328ci -99
men armen då? e det lika bra att byta den oxå? eller ska ja skita i det?
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Du ska inte fräsa nåt alls du sätter dit M5 bussningar 390 kr st hos Motornord...byt till till nya Casterstag om dom suttit länge på bilen www.motornord.se
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.