|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Det var ju bra att det funkar. Hur mycket fick du betala för detta? | |
|
Att köpa en 16:9 i bra skick resp. en DVD navi kostar i runda slängar 10 papp styck. // CLiFF |
|
| Oj. Går det att byta bara själva skärmen om man redan har den gamla navin, med 4:3-skärm? | |
| Du bör ju ha en MKIII navi med splitscreen för att få nytta av 16:9 skärmen, men visst går det. | |
|
om man har Mk1 och vill uppgradera till Mk4 med 16:9-skärm, vad behöver man då? |
|
| En adapterkabel från BMW, en monitorenhet, en Navienhet och en videomodul (om du vill kunna kolla på TV fortfarande). Och 20-25 tusen. | |
|
CLiFF: har du något nummer på kabeln. Vad jag har förstått så går det att använda den gamla professional-radion. |
|
|
Javisst, radion ska fungera finfint men nope, jag har inget nummer på adapterkablaget tyvärr. |
|
|
det är två kablar som behövs: 6112 8372 410 och 6112 6915 134 |
|
| vid uppgradering från MK2 behövs endast den första kabeln... | |
| Super: Jag har uppgraderat från MKII utan att köpa någon ny kabel alls och vet andra som gjort exakt likadant. Allt gammalt kablage passade direkt utan anpassning. Därför blev jag lite nyfiken, vet du vad kabeln du anger är till för? | |
| CliFF:det är en antennkabel för GPS, står i ETK att man behöver den vid uppgradering MK2>MK3 | |
| CliFF:glömde tillägga att den verkar bara behövas om man har en touring.... | |
|
har nu uppgraderat MK1 till MK4, men får ingen bild i monitorn. Allting annat fungerar, CD-vxl, radio, kassett. Knapparna lyser och man kan använda allting, det är bara bilden som fattas.... När man slår på stereon så ser man ett svagt sken i monitorn... Vad kan vara fel???? |
|
|
CliFF: antennkabeln behövs för att i Touringen sitter navi-antennen framme under höger airbag, i Sedanen sitter den i bak. Då man i MK3 och MK4 anluter antennen direkt i navi-datorn måste man ha denna kabel för att den gamla blir för kort! |
|
|
Här finns en hel del nyttigt i ämnet: Länk Håller själv på att addera en MKIII till min TV-utrustade men från fabrik Navi-lösa E38. Enda kvar nu är att skaffa den nya videomodulen som är kompatibel med MkII, MkIII och MkIV. Min TV-modul är tydligen bara kompatibel med MkI. Mvh Björn Länk |
|
|
Vad blir resultatet med TV-bild under färd om man upgraderar MK2 navin till MK4 (endast navienheten), men skippar skärmen och använder min bef. 4:3. Uteblir bilden eller förblir den opåverkad? Mvh. Patric Min E38 Länk BMWCS #4598 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.