|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Jag har forsokt fa reda pa om och i sa fall nar MKIV (DVD) Navi infordes i E39. Pa en site verkade det som att alla BMW som ar tillverkade fran 2002 och framat (ej arsmodell 2002) skall ha detta. Nagon som vet ifall detta stammer? Ar MKIV sa pass mkt battre an MKIII att man skall laga stor vikt vid att fa den? | |
|
MK4 (DVD) navigatorn kom i alla bilar från och med september 2002 (alltså 2003 års modell). /RS2 |
|
|
RS2: Tackar och bockar! |
|
| Och vad behövs bytas för en uppgradering från Mk3 till Mk4, räcker Dvd-navienheten eller behöver man ngt annat? | |
|
Det räcker med navi-enheten för att det ska fungera, men sedan beror det på om du har den äldre 4:3 monitorn eller den nya 16:9. Du har den 4:3 och ska fortsätta ha 4:3 = bara att åka. Du har 16:9 och ska fortsätta ha 16:9 = bara att åka. Du har 4:3 och byter till den nya Navi:n OCH 16:9 = du bör byta videomodul till en som fixar 16:9, annars switchas bilden om till 4:3 så fort man använder TV:n. Den byter iofs tillbaka till 16:9 efter att man slagit av tändningen, men det ser lite sunkigt ut under tiden :-) Var det svar på frågan? // CLiFF |
|
|
Bra Cliff :-) Det var svar på frågan, som en 16:9 videomudul, hur blir det då om man vill ha cinemascope 2:35:1:? Skämt |
|
|
Bra Cliff :-) Det var svar på frågan, som en 16:9 videomudul, hur blir det då om man vill ha cinemascope 2:35:1:? Skämt |
|
|
|
|
|
|
|
| Gps förstärkaren då? e den samma till Mk2 som Mk3 Mk4? | |
|
Och proffesionalradion-enheten från 4:3 bordmonitorn passar den till den nyare bordmonitorn 16:9? Tack igen ;-) |
|
|
Cinemascope får du trixa till själv :-) GPS modul från MKII används inte alls från MKIII och framåt (inbyggd istället) så den kan du kasta/sälja. Radion går finfint. Mvh CLiFF |
|
|
Cinemascope får du trixa till själv :-) GPS modul från MKII används inte alls från MKIII och framåt (inbyggd istället) så den kan du kasta/sälja. Radion går finfint. Mvh CLiFF |
|
| Snackar du om förstärkaren eller Gps antennen?Wow Vilken av dom är inbygg i Mk3 Navienheten menar du? | |
| Är kablaget/kontakter direkt istickbara om man uppgraderar från 4:3 bordmonitor till 16:9? | |
|
GPS-förstärkaren är inbyggd i MKIII och MKIV. Antennen är samma på alla modeller. Ang. kablaget: ja. |
|
| ClIFF du e en pärla ;-) Tackar för infon, stämmer den inte, så vet du vem som knackar på din dörr :-D | |
|
Då ska det väl inte vara några komplikationer alls med en uppgradering 16:9 videomodulens kablage då, passar den med den gammla 4:3? :-o |
|
| Stämmer det alltså att man kan byta från den gamla navin med 4:3 till den ny med 16:9 skärm utan problem? Vad kostar det att göra detta? Min polare har den gamla och undrade, jag var tveksam... | |
|
Det går finfint. Jag har gjort just det i min E38. Alla kablar passar enligt plug 'n pray principen ;-) Läs dock ovanstående om TV-modulen. // CLiFF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.