AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
497

har kylan har knäckt min tomgång? (318i-90)

lo
75
loboz
316 M40B18 -90
Urq
GTI 16v
Tjena
Jag har en 318i-90 med M40,tomgången har fungerat perfekt till jag åkte hem från jobbet just nu.
Det är några minusgrader ute och bilen startade på en gång.
När jag kört ca en kilometer så började bilen rycka o varva upp o ned för att nästan dö.
Va riktigt äckligt då det va mkt trafik,fick varva på som fasen men ändå ryckte det.
Det är fösta gången som jag använder den i minusgrader så det borde ju ha nån effekt på detta syndrom?
Nån som har nån ide om va det kan vara?

Sökte men det gav inga svar :(
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Detta händer ganska många BMW 316-318 ägare med M40 motorn och bensinpump i tanken,

Samma visa varje vinter... Alltid några som har problem med pumpen på forumet...

jag kan säga till 110% att det är din Soppapump som håller på och ge upp...

Min höll på sädär till och från i en månad sen dog den helt...

Tyvärr så är bensinpumpen ganska dyr, dock är den väldigt enkel att byta...

--------------
Min E30: Länk
lo
75
loboz
316 M40B18 -90
Urq
GTI 16v
hehe tjena deejaywasp!

Aiight!

Det va ju dåliga nyheter :(
Jag har iofs en bensinpump från 318in -88a som ja plockade motorn till mon 316i från,men den satt under bilen.
Vet du lr nån om denna passar,kan nån koka igång tis o kolla?
lo
75
loboz
316 M40B18 -90
Urq
GTI 16v
Altså när jag kör bilen ifrån varmgaraget fungerar den hur bra som helst flera mil utan problem,men när jag tar den från jobbet så går den ca 1 kilometer för att sen balla ur.
Det händer ju bara när den är kall! kan pumpen gå sämmre för den är kall?den låter inte illa lr så när man lyssnar.
Har en xtra pump från en 318i-88 M40 men denna satt under bilen,får göra nån special där isf en ny kosta juh 2200 på kneponomen :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.