AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
449

Vad är det som skilljer en E30 -85 med en nyare.

Le
26
Leopold
323i, E30 - 85
Har precis blivit ägare till min första BMW, en 323-85 med stora M-paketet.

Då jag jag tyvärr tycker att bilen är lite för gammal så har jag funderingar på vad som skiljer min från 85 och en nyare. När och vad har ändrats på modellerna? Någon som vet lite mera exakt vad som har uppdaterats, vad innerhåll M-paketen, kanske det finns någon fin hemsida om detta. Har sökt på nätet, men jag hittar inte det som jag söker.

Min tanke är att jag ska byta kofångaran då dessa är lite buckliga och fula. Hade tänkt mig att plocka från någon nyare E30, men vad finns det för olika typer och vad rekomenderas? Är det sedan lite andra utsende mässiga saker som ändrats så har jag även funderingar på att åtgärda detta. Jag läste någonstans att på 88års modell ändrade baklyktornas utsende, någon som vet mera av sådan grejer?

mvh Leo
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Andvänd sökfunktionen, detta har diskutrats tidigare...

--------------
Min E30: Länk
be
21
beaver
520i-89
vet inte så mycket men har för mig om att dom förbättrade bakvagnen till -87:ans modell men det är typ vad jag vet. tror dom ändrade baklysena samma år.

Att gasa e bra. Att gasa rätt e bättre
bmwracing
Från 88års modell är bakljusen högre och stötfångarna i glasfiber med plasthölje. Även nedre plåten fram och bak är helt olika från tidigare.
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Hjulhusen bak på gammla karossen är en aningen störren en på nya karossen av e30.

__
bmw323.cbj.net
Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
1988 =
Nytt utförande på bakljus, lister och stötfångare.
Ellipsoid-strålkastare.
Synkroniserad backväxel på alla.

Läs modellguiden.

MVH Danne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.