|
|
|
|---|---|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Jag har en USA-importerad X5 på väg hem. Jag är en aning fundersam över utrustningen. Det första är skinninredningen, som enligt lapp under baksätet heter Leder Montana Paletto, och är grå på sidorna och svart i mitten. På utrustningsutdraget från BMW står det dock standardleder schwarz? lite underligt. Sedan har jag funderat runt TV:n till navigationssystemet. Funkar verkligen den i Sverige? De har ju NTSC i USA och vi har PAL. HIFI-systemet utan DSP, har det subbas? Eller får man lägga in en bas i skuffen för att det ska låta bra? Låter det stereoalternativet bra, eller bara sådär? Framstolarna saknar stolvärme, något jag tror är standard i Europa på skinnstolar men extrautrustning i USA. Innebär det att värmedynan sitter i så det räcker med att dra el dit, eller måste jag eftermontera dynan? Jag har också klurat en del på vad telefonförberedelsen egentligen innebär, och även om den är detsamma både i Europa och USA. Den har tyvärr inte den telefonförberedelsen jag vill ha, dvs den som syns i navi-menyn. Går det att "bygga ut" så man får nummerskivan i navit? Många frågor blev det, eftersom det är min första X5. Mvh Johan |
|
1. Det är Leder montana Antrcit tror jag är rätt uppfattat? Den är mycket riktigt svart i mitten grå på sidorna så även i denna x5a här... 2. Har ingen aning. En frimodig gissning är att får du problem kanske man kan kika kring tv-modulen i bagageluckan? kolla www.nav-tv.com för lite input. Övrigt kanske någon annan expert vet, ev ngt USA forum? 3. Ingen subbas men det låter helt okej i alla fall i min subjektiva bedömning. 4. Har ingen aning. Då det är tysk ingeniörskonst så måste man säkert byta ut halva bilen för att det skall funka:) 5. ERn frimodig gissning här med. Kolla om utrsutningskoden för telefonförberedelse är lika i USA som i Sverige då kanske det finns en chans. i USA kör dom ju 1900bandet och telefoner här i europa mig veterligt är trimmade för 900/1800bandet från fabrik? Willkommen in den BUSgruppe:) Asken |
|
|
USA bilar har normalt inte TV som standard så det är bara att köpa till en Europeisk TV mottagare och antenn som monteras i bakre stötfångaren. Telefonförberedelse i USA innebär bara fördragna kablar men inte antenn som i Europa. Om du installerar en BMW Bluetooth tillsats (eller någon annan BMW orginalmonterad telefon) så fungerar det alldeles utmärkt med navigatorn. Dock måste bilen kodas om med DIS men det är ingen stor sak. Lycka till! /RS2 |
|
|
Om du vill kunna titta på TV när du kör samt ha en AUX-ingång för att koppla in t ex DVD så kontakta Tim på Mobile Center i England (tim@mobilecentre.co.uk) och referera till mig. De har bl a Nav-TV här i Europa plus lite fler intressanta produkter som inte finns med på deras websida. /RS2 |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! och tack för hjälpen. då är alltså inredningen utredd och HIFI-systemet ok (men det blir nog en separat bas bak om det finns utgångar på stereon). Problemet med Bluetooth-tillbehören är att de enligt tillbehörslistan bara passar 10/2001 och nyare. Eftersom min är en tidig -01:a så passar det alltså inte! Men det kanske finns något annat fabrikat än BMW:s? DIS-ändringen är inget problem, bilen ska i alla fall DIS:as om rörande halvljus, farenheit, miles, radiofrekvens och en massa annat. TV:n är egentligen inte viktig, jag har hittills aldrig använt den i någon bil jag har haft. Däremot kan DVD bli intressant, men då lär man skaffa baksätespassagerare (=barn) först... Mvh Johan (som väntar febrilt på X5 nu, fast jag fick lite abstinens stillat genom att köpa 19" V-eker 63 nu på eftermiddagen....) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.