|
|
|
|---|---|
|
jag har problem med min handbroms. jag skruvade av skivorna och såg att backarna var ok. var typ 2mm kvar så det duger. haynes säger att gränsen går vid 1,5. handbromsen var bra spänd. tar stopp på 7 klicket, men den tar inget. min farsa drog i handbromsen och då såg jag att expandrarna inte rör sig någonting. jag antar att dom ska trycka isär backarna när man drar i handbromsvajern men det gör dom inte. expandrarna såg bara ut som rosthöger. jag tänkte därför ta loss dom och lägga dom i rostätare och sen olja in dom. frågan är bara nu hur jag får loss dom. jag kan inte komma åt att se hur dom sitter fast i vajrarna så jag tänkte att jag kanske ska släppa på vajrarna helt uppe vid växelspaken så att jag kan dra ut vajern ur röret den ligger i och på så sätt få expander med fortfarande fastsittande vajer i handen. frågan är då bara ifall man bara kan dra ut vajern. kommer man då att kunna skjuta tillbaks den i röret upp till handbromsspaken eller måste jag binda fast ett snöre i vajern uppe vid spaken så att snöret lägger sig i röret så att jag kan dra upp vajern med snöret sen när vajern ska tillbaks? nån som har gjort det här som har några tips? ps. jag kan tyvärr inte kolla i haynesboken då jag glömt den hemma hos mina föräldrar. | |
|
hallå?? är det ingen som kan säga ifall man bara kan trycka tillbaks vajern eller om man måste dra tillbaks den med snöre? |
|
| Det är bara att trycka den tillbaka, snöre behövs inte... | |
| tack så mycket :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.