|
|
|
|---|---|
|
Har stoppat i en M3 3.0 motor i min 325 och måste nu köpa ett avgassystem. Hur är skillnaden på systemen? Ska jag ta i från början och ta ett trimsystem utan kat eller med race kat (dyrt...) eller går det bra med original? Hur mycket skiljer det sej? www.reptil.nu | |
|
Tjena. Det är lite skillnad på ett orginal system och en sportsystem med kattersättare ja.. De bästa vore ju om du har M3:ans extractorgrenrör också..de e dyrt..men då gör de garanterat.... Bara ett sprtsystem med katt gör knappt nåt..bara ett jävla gött ljud... ///M3 |
|
|
...jag har extractor... www.reptil.nu |
|
|
Okej, de e bra..dra på ett supersprint eller ferrita eller vad fan som helst och sen ex. khölers kattersättningsrör så ska du få se på både ljud och bättre gasrespons.... ///M3 |
|
|
Hur dyr e kattersättaren då? www.reptil.nu |
|
|
Tror de kostar runt 3500kr hos khölerracing i Ullared. De tråkiga är att man måste demontera den innan besiktning.. Men racekatt ska tydligen inte göra nåning på en M3:a... Med den och sportsystem och extractorgrenrör + ett större insug på nåt vis så lär de säkerligen göra ett antal hk... ///M3 |
|
|
Jag har en supersprint kattersättare till salu , körd Ca 200 mil , intresserad ???? . |
|
|
>holken, varför säljer du? pris? tum? M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
Holken, jag har mailat dig... ///M3 |
|
|
300+!! Skall eventuellt sälja bilen till våren , 2500:- , som original . |
|
|
Kattersättaren från supersprint gav 0 hp i effekt men dock 30nm i vrid vid mellanregistret har bänkat min med och utan så jag vet... Herr Ober, ein Autobahn bitte! |
|
|
mr vanos. ger någon annan kattersättare mer effekt då..ex khölers? ///M3 |
|
|
Måste ställa en fråga om katersättare.. Vad innehåller dom? Som jag ser det borde att rakt rör istället för katten funka bäst?! Jag har tänkt plocka ner helöa originlsystemet och gör ett eget 'lättat' system utan kattar. Borde bara hitta främre rör att utgå från för att gör det hela lite enklare. |
|
|
Har faktiskt funderat på att göra en egen kattersättare bara.. Det är ju bara rör som sagt..tror ja..åtminstånde borde funktionen vara den samma som ett rakt rör.. Men de e ju alltid lättare att köpa en.. ///M3 |
|
|
Klart att det går, bara man har lösa gängmuffar till lambdasonderna så man kan svetsa in dem i vardera rören. Min erfarenhet säger mig däremot att det blir resonans i enbart ett rör (eller två)så i sådana fall får man nog konstruera den som ett "köpt" rör . Nu är jag väldigt noga med hur en bil låter även på tomgång , det jag menar är att det kan bli ett konstigt ljud i förhållande till original ( kolla på ett original avgassystem tex , det är isolerat) ,men på fulla spjäll har det ju ingen betydelse. Mvh Peter . |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.