|
|
|
|---|---|
|
Kan försäkringsbolaget ändra klassningen under avtals året? Jag har bivit drabbad av detta och det har medfört ett pris stegring från 7131:- till 8676:- per år för min 328 kombi. Jag tycker detta är ett konstigt sätt. Fredrik | |
|
Tracker: Min bil har oxså blivet om klassade nu är den tydligen högst upp....det enda som är positivt är den inte kan stiga i klassen. |
|
| Det låter konstigt att kunna ändra i ett ingånget avtal, DU kan ju inte byta bolag mitt i perioden därför är det osannolikt att de har rätt att ändra klassning eller höja premien vid andra tillfällen än huvudförfallodagen. | |
|
Otroligt vilken hög premie du fick med tanke på ålder och försäkringsort. Själv betalar jag 5100:- hos If för min nyimporterade 328-T med helf. , max 1000 mil samt högsta självrisken. Mvh. Patric Min(fd.E32)/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
LF ville höja min nu från årsskiftet från 6359:- till 10344:-...dvs ca 62% höjning!!! Kör max 2000 mil/år. Men efter att ha lagt hemförsäkringen där, samt ökat vagnskadesjälvrisken till 5000:-, hamnade jag till slut på 8200:-..mao 29% ökning, inte kul men ngt bättre iaf. Länk |
|
|
Ufo då har vi hamnat i samma sitts. Jag har också LF och kör max 2000 med 5000:- i själv risk. Jag har varit trogen kund och haft denna bil i över två år i samma bolag. Jag fick nu en klassning på 9-30-30 ( den gamla var 9-15-22 ). talade med bmw orginal försäkring och dom hade 9-30-26 på samma bil. Det här kan vara något för Sverker i plus att titta på....... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.