|
|
|
|---|---|
|
Någon mer än mig som har varit inne på bytbil o sett priserna på M3:orna? Vissa priser är ju helt sjuka, för att inte tala om RÅN! Snålla nån, kan någon förklara för mig, hur man kan sätta såna priser??? Svara gärna på detta då jag tycker det är för jävligt! | |
|
Vet du vad en ny M3a kostar? Ca 6-700 000 sek med lite extra utrustning! Jag skulle nog fundera på varför vissa är så billiga istället... /RS2 |
|
|
Jag kan förklara för dig varför prisläget ser ut som det gör: För att folk är beredda att betala de priserna. Om bilarna inte säljs, sjunker också priserna. Detta kallas marknadsekonomi, och innebär att efterfrågan på en produkt styr priset och utbudet. Om det inte passar rekomenderas immigration till Kuba, Nordkorea eller Kina. ;-) Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
George.K: Precis som RS2 säger så har M3 sjunkit ganska mycket trots allt får du en av de absoluta bästa bilarna som Bmw kan erbjuda för en mkt lågt pris.Finns M3 för runt 370vilket är nästan halvapriset mot en ny priset med liknande utrustning. Tycker nog att det vore trevligare om priserna kunde gå upp:))) |
|
| du george tror du verkligen på dig själv när du säger att den e dyr, vadå ska den kosta lika mkt som en 330 tycker du eller?...get real | |
| Min är 6 mån gammal, och jag har haft en värdeminskning på över 200.000kr ifall man jämför med de priser på BytBil.com... Så jag tycker inte att dom är för dyra :( | |
| Jag tycker att M3 E46 börjar bli rätt billiga jämfört mot vad man får. I vissa fall är ju en ny 330 dyrare en en lätt begagnad M3 E46. Iofs, det kanske är dumt att jämföra så. | |
|
Det är nästan så att man börjar fundera på att införskaffa sig en nästa år. Jag börjar bli väääääldigt sugen :) Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Jag tycker personligen att m3 e46 sjunkit mer i pris än jag trodde den skulle göra. Att köpa en ny 330 utan utr kostar lika mycket som en fräsch M3a 01. Även M5 har ju blivit klart billigare. M Bilarna sjunker i värde eftersom efterfrågan är lägre. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Jag tycker att ett bra exemplar skall gå för 400-450kSEK när det gäller väl utrustad -01 eller mindre väl utrustad -02. Min vill jag ha 419 för. |
|
|
Det är klart att M3 inte ska vara "gratis", det har jag aldrig syftat på och det är inte det jag är ute efter. Men vissa annonser, helt otroliga som jag har lagt märke till.Blagge självklart ska inte en 330 kosta lika mycket som en M3, absurt o tänka så. Jag tycker M3 är den ultimata sportbilen för både äldre och yngre och jag är inte så gammal, och jag tittade på en M3 först, men priserna knäckte mig lite samt försäkring. Så det blev en 330 som jag är otroligt nöjd med. Men det klart, dom flesta som har svarat äger ju M3:or, då vill man ju fan inte att värdet ska rasa heller, men det kan ju vara bra o diskutera oxå. Hur blir det när nya M4 kommer ut? |
|
| När man säljer en bil så vill man ju som säljare oftast ha ut så mycket som möjligt. Därav sätter man i början ett högre pris för att "testa" om det finns några intressenter som är villiga att betala "mer" än andra. Det är inte specifikt för M3 E46 utan likadant inom andra märken också. | |
|
Priserna skiljer en del om man kollar på mobile.de, skiljer inte lika mycket om man kollar bmw.de. Jag tror man får räkna runt 400k för en riktigt bra bil årsmodell -02 + 20-30k för en svensksåld. |
|
|
som sagt utrustning o miltal spelar också en stor roll på värdet av bilen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.