AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
784

Trimning av z3 M Coupe

Sean_Modena
Hay,har precis köpt in en z3 m Coupe,som ni vet så ligger antalet hästar på denna bil hela 321hk,men jag har sätt z3:or med samma motor men med hela 385 bhp+...Jo jag är ju intresserad av detta,jag vill gärna veta vad den där trimningen kostar,samt hur/vad man gör för att få ut dom hästarna...Bilen jag såg med 385hk körde omkring i Nürburgring och hade ett Ferrari liknande motorljud,d.v.s. är intresserad av ett sånt med...Vet du vad jag skall göra eller har du tips maila mig: car_designer@spray.se

Sean_Modena
Visa användare
302
John John
M3GT-95
320iM touring-03
1502-75
Hej!

Hade den 385 bhp+ så var det sannolikt kompressor konverterad.
Kolla tyska firman G-POWER . Dom har satser i olika steg räkna med att det kostar från 80t kr monterat och klart. Seriös sugmotortrimining till dom effekterna kostar nog det samma om inte mer. Man kan göra mycket om man bara har gott om deg!

Mvh John

Bo
132
Bong
Z3 M Roadster -97
BMW Marine D7
G-POWER Supercharger kit EVO III 3.2K

Output: 386kW (525hp) / 7150 r.p.m. Max. torque: 600 Nm / 4000 r.p.m. V-Max: 310 km/h depending on engine speed 0-100 km/h: 4,5 sec.

Oj! oj! oj! kära nån då....
Hos ESS i Norge får du oxå en kompressor men dem laddar lite läggre för driftsäkerheten så deras S-50 konvertering ger 370 bhp. ESS är traditionellt billigare än tyskarna så deras sats kostar 5000USD vilken till dagens kurs är rena kapen. Däremot så tror jag inte att ESS khar hittils konverterad en M coupe dock otaliga M3or med samma motor.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Att kompressormata så förstör man ju hela tjusningen med en relativt hårt trimmad M sugmotor, tycker jag iaf!
Det är inte alls säkert att det var en kompressormatad M coupé. Det finns många M coupéer utan kompressor som är trimmade till uppåt 400 hk. Särskilt om du befinner dig i Tyskland och kring Nurburgring. Har läst om trimfirmor som har alternativ på ca 360 hk och ca 385 hk utan kompressor. Har en artikel om detta i nån BMW-tidning hemma. Dessa bilar är främst avsedda för racing och behöver mer regelbunden service och underhåll än en original M coupé.

Jens
Visa användare
302
John John
M3GT-95
320iM touring-03
1502-75
Enl. ESS har dom provat att kompressormata EN 3.2l M3a man fann att utan att "öppna motorn" så gick det inte att ladda tillräckligt. ESS har alltså inga satser till Euro M3orna.

John

Matrox: hur menar du ? på vilket sätt är det skilnad till fördel av konventionellt timmad bil mot kompressortrimmad?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
302
John John
M3GT-95
320iM touring-03
1502-75
Fördel och fördel..... allt är ju en smaksak vad man föredrar.
Om man vill ha en överladdad motor eller ej. Överladdning brukar dock var det mest ekonomiskt fördelaktiga om man vill ha mycket effekt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.