AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
932

handlare i frankfurt

ew
189
ewert84
320ik 88
Swift-Car Trading är det någon som har erfarenheter från dom
eller andra att rekomendera i frankfurt området
Ch
159
Christer Gustafsson
735i 1985
530dA 2000
BMW Niederlassung är ENORMT stort i Frankfurt.

Kanske lite dyrare än "Ärlige Harry", men mycket säkrare.

Lycka till!

ChristerG525
ormen
Jag åkte runt i sept. till olika handlare (bmw, opel, MB o förståss "barack mohammed"-mest för att jag var nyfiken) i Frankfurt. Jag var ute efter en reko E34, skicket var viktigast -inte priset.

På de större firmorna spec. BMW stod 520/525 från 92-93 längst bak på utegården, med mossa på, under buskar o skit. Det finns säkert flera stora bmw handlare, men de jag besökte var inget för mig som letade efter äldre bilar. Barack Mohammed hade "fina" välputsade "ras", -de bilarna skulle aldrig hållt hela vägen hem, men billiga var de. Passa dig för handlare med vimplar, de flög på mig t.o.m. inne på Zullassung när de såg mitt pass, med fina erbjudanden.

Mitt tips: letar du dyr o nyare bil - åk till BMW Niederlassung! Men ska du köpa äldre, kolla privat! Jag blev överraskad hur fina och välskötta bilarna var hos "Günter", och inte allt för dyra! De flesta kring Franfurt am Main är bra på engelska. Nu hade jag hjälp av en släkting med språk o transport, men kolla upp annonser o ring härifrån! En sak till: Boka minst 3 veckor innan med Ryanair, så blir det billigt.
tjenare Ormen.
Jag skall förmodligen åka ner till Tyskland i mars. Jag kommer nog att försöka hitta en e39 528 eller 530 av -96 till -98 års modell. Du har inget bra tips om var man kan hitta sådana i eller runt Frankfurt?
Mvh , Jörgen
ormen
Joggaj: sorry, såg inte ditt inlägg innan. Jag har inga direkta svar på det, som sagt har bara tillbringat 1v i Frankfurtområdet, det finns de här på forumet som är betydligt mer erfarna vad gäller ställen i Frankfurt.

De BMW och andra märkeshandlare jag var hos, låg liksom i utkanten av stan, västerut. Men kolla på mobile.de, o ring upp de innan, återigen kolla privat annonser på mobile.de.. återigen skall man va noga med vem man hadlar av privat,

t.ex. så fanns en -95:a touring t.o.m. några hundra Euro billigare o betydligt mer utr. men jag valde den lite dyrare. Den kändes bättre, hans touring hade "bara" gått 12000mil, men det litade jag inte på, inte heller att det var en exiljugge i en förort som hade bilen(misstolka mig inte, är själv blxxxe från balkan)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.