|
|
|
|---|---|
|
Hej för 7 år sen köpte jag en 323i-86 och blev frälst. Igår köpte jag en 735i -87 Jag är lycklig! Vilken bil!!!! Från det ena till det andra. Brukar bensintanken läcka på dessa, för min ser fuktig ut i skarven?(rostig).Vad heter v-lådan i bilen o är den besvärlig?(har hört att de strular en del) | |
| automat eller manuell? | |
|
Automatlådan heter ZF4HP22 med ev. ett EH också inbakat i namnet(pga elektroniska styrningen) ...Jag har faktiskt ett litet problem med min automatlåda,ej funktionsmässigt dock ett litet gnisslande missljud i vad jag misstänker lådan.. Ett smörjproblem finns visst i denna låda enligt expertis jag pratat med,därav bl.a viktigt med oljebyten med regelbundna(ganska korta) intervall(ca var 5000:de mil) i denna låda. Angående bensintanksläckage så har jag "tyvärr" ingen egen erfarenhet av detta,men den är väl antagligen gjord i plåt?? så då finns naturligtvis rostrisken alltid där... Mvh Janne. |
|
|
Som svar på din fråga `bra bil ,det är helt o hållet beroende på föregående ägare. Hoppas den/dessa var ok mot din bil,Lycka till med storbumsen. mvh/trucker Länk Länk NY |
|
|
mer bil för pengarna finns knappast.. Mvh Thomas.. |
|
| bmw 735 är bra bil lättmekat å sådär. mycke lyx för lite pengar.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.