|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har letat i trådarna utan att direkt finna lösningen till mitt problem. Problemet är att vindrutetorkarna har lagt av helt. För några veckor sedan strejkade de under en kortare tid men funkade nästa gång jag körde bilen. Bilen har regnsensor och spolarvätskan funkar, likaså bakrutetorkaren. Har kollat säkringar men det är allt. Kan det vara ett relä? Viket i så fall? Ska testa att nollställa Regnsensorn, men det verkar långsökt. Tacksam för tips då torkarna verkligen behövs i detta tråkiga vinterväder. Hälsningar, Håkan | |
| Nu har jag nollställt Regnsensorn men det blev tyvärr ingen skillnad. Nollställde genom att plocka bort båda batteripolerna och sedan kortsluta dessa en kort stund. Hoppas det var rätt. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Folke har koll på det där med reläer till torkare hoppas han är vaken och kan svara. jag har inte letat efter dom :)) ///MVH Hasso Länk |
|
Hej Håkan M. Jag hade problem med att inte min regnsensor fungerade, det hjälpte inte med att lyfta batteripolerna. BMW var tvugna att initiera om regnsensorn. Sedan dess har det funkat utan problem. /M v h / Tomas |
|
|
Hej Håkan Det här är svar på din e-post också. Jag känner igen problemet, mycket irriterande. I mitt fall var det reläet som höll på att lägga av. Efter första tipset från BMW var jag mycket nära på att byta omkopplaren för vindrutetorkarna och det var tur att jag inte gjorde det för både jobbet och kostnaden hade varit större. Reläet kostar c:a 130 SEK och är enkelt att byta. Det hittar du lätt i boxen under högra mikrofilterhållaren. Om jag minns rätt finns det bara ett relä av den typen och färg (brunt) där. Ha det gott och lycka till. Ellinas |
|
|
Hej och tack för alla tips. Nu är felet lokaliserat! Knackade på reläet som du beskrev Ellinas (det gulbruna reläet som sitter i boxen under kolfilterhållaren på passagerarsidan), då kom torkarna igång igen. Nu har jag beställt ett nytt så jag ser ut att komma undan med 130 SEK, det vore ju utmärkt. Forumet här är drömmen!!!! Hälsningar, Håkan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.