|
|
|
|---|---|
| Hej har en bmw m3gt som jag tänker sälja till våren, jag tänker åka ner till tyskland o hämta mig en bmw m5 -99 el nyare o nu undrar jag är det mycket fel på m5-orna? har bla hört att bakaxeln är en svag länk samt massa småfel på elgrejer, är det nått mer man ska tänka på innan ett m5köp? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Köp ingen som är tillverkade före 03/2000 en del uppgraderingar mm bättre cylinderlopp för lägre oljeförbrukning bla. ///MVH Hasso Länk |
|
Tycker du kan visst överväga att köpa en 99a typ. Förutom att de drar lite olja så e det inget mer fel på dessa än 00 orna. Men priset ska ju vara därefter. Annars så e det bakaxlarna och vanosen som haft mest problem på dessa bilar. Det e ju vad jag har som erfarenhet. Kolla även så att alla elfunktioner mm fungerar .Dyrt att laga! Sök även på tidigare inlägg här på forumet. Finns en del att läsa om m5 e-39 M-POWER! Länk |
|
Buspelle |
De elefel som kan förekomma är desamma som på övriga E39or och kan inte anses anmärkningsvärt vanliga. Det är värt att kontrollera att vanosen är åtgärdad på tidiga bilar. |
|
Visst, jag älskar bmw och M-bilarna...MEN jag tycker de e jävligt dåligt att dom bygger nya bilar som de e fel på efter 1-2år exempelvis.. vanos måste bytas, bakaxeln, motorn på vissa M3 E46...dubbelvanos på M3 3.2..jag tycker inte att man ska behöva reparera så dyra grejer ¨med en sån ny bil....klart bilen kan gå sönder men...de verkar ju mer vara fabriksfel hela tiden.....synd på så underbara bilar.... ///M3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.