|
|
|
|---|---|
nicke72 |
Hej! vad ska man kolla upp på en 525tds-92-93 när man ska köpa en sågdan? även är de hållbara motorer? hur är dom å köra är dom slöa? även vad ska man ge för en sådan i bra skick ej rost men fattig på utrustning. Mvh |
| kolla här Länk och om dom är slöa..svar nej men köp en manuell..vad du ska ge..ja inte mycket..det finns hur många som helst till salu kolla på blocket.se tex. det är väldigt svårt att bli av med en TDS..välj ut några och lämna bud från ca 20 till max 35 om det finns lite utrustning för den årsmodellen du frågar om.. | |
nicke72 |
mera svar mvh |
|
Om du vill spara lite slantar köper du en 525TD, då det enda som skiljer sig ifrån TDS är att det inte sitter någon ic monterad. TDS har 143hk medan TD har 115hk. Köper man original ic och montering saker inkl slangar på BMW så kostar detta ungeför 2500:- Då TD är betydligt billigare finns det en slant att käna.. Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas |
|
|
Har aldrig sett TD:n (115Hk) till salu nångång, finns inte många? Mvh |
|
nida3 |
Vad säger bilprovningen / farbror blå/ försäkringsbolaget ifall det händer något? /Niklas |
|
kolla noga ppå alla papper till bilen som tex kamremmsbyte kosta gärna på ett komprisiom´nsprov lukta gärna på kylvattnet för att sprukna toppar topppackning är väldigt normalt på 525tds jag har en -93:a 525tds samt att jag känner 6st tilll som har haft 525or å alla bilarna har krånglat men alla kan ju inte va måndaexemplar dom är då inte slöa men ja rekomenderar inte att köpa en (lesspå att skruva) men skön att åka köra Mvh Micke |
|
|
Jag måste bara skriva något mot det "masterboy_486" skrev. Jag har flera polare som har 525tds och ingen av dom har haft problem med att dom behöft meka mkt.. Dom har bytt luft filter och oljae filter men sen har dom gått hur bra som helst.. Och läser man olika tester så ska ju bmw diesel vara en mkt bra motor utan några problem, doch kan man behöva packa om pumpen på tyskimport bilarna. I tyskland har dom en fetare diesel och den smörjer bättre än den svenska miljödieseln så packboxarna kan börja läcka i pympen.. |
|
|
Andreas Johansson: Håller med dig fullständigt jag har haft min i snart 6 år nu och en sån bra bil har jag aldrig haft.. vad gäller motorn så har jag endast bytt glödstift och fläktrem samt packat om pumpen Masterboy..kamrem finns inte |
|
| td har även annan styrbox, du får inte 143hk genom att montera en liten mini ic,har tds styrbox i min, men inte ic än(för lite tid)och bilen går precis lika bra som en tds,förmodligen har mitt mega grova avgassystem en del med saken att göra,om bilen känns slö vid provkörning kan tex matarpumpen i tanken va paj,vandrande tomgång kan åxå bero på det,problem som är vanligt är utsliten isprutningspump,kostar ca 15k att få det fixat, inget man gör själv,tyvärr,har kört 2500mil med min sen köpet i början på maj,har gått underbart,rätt fränt med en 10 år gammal sur-diesel som gör över 200blås,hehe.... | |
| sixpack: kan du rita svarta streck på trean med din td i den här länken kan du läsa..*asg* Länk | |
|
okey ja alla 525tds ar är ju inte måndags ex men dom är sköna att köra åka går billigt för dess storlek så Mvh Micke |
|
|
Du behöver inte kolla kamrem då dom har kedja, du kan visst köpa automat, fungerar mkt bra så länge det är bytt olja och filter i dem regelbundet. Hade min i ca 4 år, den enda som krånglade var instrumenten (den kanske var fifflad) och en bakaxeltätning. Jag fick 54000 för min TdsA -93, den var i mkt fint skick, dock snikutrustad, ej servicebok. Den var dock för dyr i skatt och försäkring för mig. MVH Danne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.