AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
556

BMW 325 coupé -95

63
Löfgren
s40 t4 -98...
Är detta rimligt? Bmw 325 coupé -95, 12000 mil, M-optik, ej skinn, ej rost, mycket bra skick, inga missljud, importerad 03, ac, allt funkar, går bra.

Pris: 75-80 000.
Är detta rimligt?
Dr
175
Drewl
520i - 91
Ja, varför skulle det inte vara rimligt? Tycker dock att vissa tror att dom kan få hur mycket som helst för sina E36:or. 75-80 000Kr låter enligt mig lite i överkant.

---------------

Länk
63
Löfgren
s40 t4 -98...
Ah, glömde. Här kommer kruxet: Bilen har ingen servicebok. Inga papper alls.

/Henrik
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Finns det inga papper på bilen skall du pruta kraftigt! Typ minst 20 000kr.

Man kan nog även räkna med att bilen är mätarskruvad i sådana fall, om det inte finns någon dokumentation....

Personligen skulle jag inte ens bemöda mig med att titta på en bil i den prisklassen utan dokumentation, det finns mängder av fina 325:or som har full dokumentation för samma pengar!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
63
Löfgren
s40 t4 -98...
Alla säger så olika. Måmga menar att det egentligen inte har någon betydelse om det finns servicebok eller ej, utan att det är "magkänslan" som får avgöra, adra säger att serviceboken är det viktigaste som finns.

Jag har kört den här bilen och den går hur bra som helst. Som sagt: Inga misssljud överhuvudtaget. Växellådan funkar utan problem.
Men det är ju alltid skönt att få lite andra inputs när det handlar om så mycket pengar.
Har kört E36 320i coupé -92 som gått 20 000 mil men ändå känns som ny maskinellt och går utan missljud....

Jag skulle inte ge mer än 40 000:- för bilen i fråga, men så är jag också väldigt mån om att ha en väldokumenterad bil!

Jag avundas de som anser sig ha så bra koll på bilar att de vågar köpa en bil för dessa summor helt utan dokumentation endast baserat på bilens skick. Jag är (tyvärr?) definitivt inte en av dem, är du?

Mvh,
Kalle
_____

Länk
75-80KSEK är inte ett speciellt bra slutpris för en 325 från 95 utan det livsviktiga SCHiin och framförallt utan servicebok, titta på 323/328 95-97 för de pengarna istället är mitt råd, MED servicebok!

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.